TULIKIVIS NYA BRASUGN KIDE ÄR FÖRSEDD MED DEN INNOVATIVA BELÄGGNINGEN TULIKIVI FIGURE

Tulikivis brasugnsnyhet är Kide 2 som är belagd med Tulikivi Figure, ett nytt beläggningsmaterial för eldstäder. Tulikivi Figure möjliggör nya, personliga ytstrukturer. Kide 2 är belagd med ett tredimensionellt vitt eller mörkgrått kristallmönster.

Den nya eldstaden Kide 2 ingår i Tulikivis populära produktfamilj Hiisi. Kide 2 är försedd med Hiisi 2-eldstadens innerstomme i täljsten och belagd med ytmaterialet Tulikivi Figure, som är ett unikt, eldfast formgjutet beläggningsmaterial bestående av gjutmassa och täljsten. Tulikivi Figure tål både fukt och blickar. Den kristallaktiga ytstrukturen ger Kide 2 ett unikt utseende som kan framhävas ytterligare med belysning. Man kan ändra ytmönstret genom att variera belysningens infallsvinkel och ljusstyrka. Ju snedare ljus desto kraftigare framträder kristallmönstret.

– Tulikivi Figure är ett nytt ytmaterial för ugnar, berättar Tulikivis kommunikationsdirektör Anu Vauhkonen.

Brasugnen Kide 2 säljs för närvarande med färgalternativen vit och mörkgrå. Eftersom Tulikivi Figure möjliggör flera färalternativ kommer urvalet att kompletteras i framtiden.  Även den tidigare lanserade eldstaden Aalto är belagd med Tulikivi Figure.

Brasugnen Kide 2 har en renlinjig design

De moderna och renlinjiga brasugnarna Hiisi 2, inklusive Kide 2-eldstaden, som designats i samarbete med designbyrån Provoke har inga synliga luftintag eller ask- och sotningsluckor som bryter brasugnarnas visuella utseende. Handtaget har integrerats i luckans nedre kant och är elegant infällt i nivå med luckans yta. Luckan är försedd med ett lättanvänt reglage för förbränningsluft och rastret på luckans glas ramar in lågorna i eldstaden.

Tulikivis   eldstäder uppfyller världens strängaste miljönormer Finländska   Tulikivi Oyj, världens största tillverkare av värmelagrande eldstäder, har   som föregångare i branschen förbundit sig att främja en renare   förbränningsteknik i sin produktutveckling och att konstruera eldstäder med   små utsläpp och en hög verkningsgrad. Den utmärkta energieffektiviteten och   de testat små utsläppen är betydande fördelar hos fabrikstillverkade   Tulikivi-brasugnar jämfört med eldstäder som muras på plats. Tulikivis teknologi är godkänd runt om i   världen, och bolagets produkter klarar världens strängaste utsläppsnormer.

ProduktinformationMått: 168x61x61 cm, Leverans av brasugnen Kide 2 börjar i maj 2013.

Marknads & Försäljningschef Magnus Ridderstad, tel: 0701-692 355, magnus.ridderstad@tulikivi.fi

Tulikivi bildas av det börsnoterade familjeföretaget Tulikivi Oyj och dess dotterbolag och är världens största tillverkare av värmelagrande eldstäder. Tulikivi har tre produktgrupper: Eldstäder, Bastur och Inredning. Tulikivi och dess kunder uppskattar välbefinnande, inredning och fördelarna med bioenergi. Tulikivis omsättning är cirka 50 miljoner euro, varav exportens andel uppgår till hälften. Tulikivi har cirka 350 anställda.

Taggar:

Snabbfakta

Tulikivis eldstäder uppfyller världens strängaste miljönormer Finländska Tulikivi Oyj, världens största tillverkare av värmelagrande eldstäder, har som föregångare i branschen förbundit sig att främja en renare förbränningsteknik i sin produktutveckling och att konstruera eldstäder med små utsläpp och en hög verkningsgrad. Den utmärkta energieffektiviteten och de testat små utsläppen är betydande fördelar hos fabrikstillverkade Tulikivi-brasugnar jämfört med eldstäder som muras på plats. Tulikivis teknologi är godkänd runt om i världen, och bolagets produkter klarar världens strängaste utsläppsnormer.
Twittra det här
Twittra det här

Tulikivi Figure är ett nytt ytmaterial för ugnar.
Tulikivis kommunikationsdirektör Anu Vauhkonen