Tundra fonder öppnar Pakistanfond och Rysslandsfond 10 oktober

Report this content

Tundra fonder, ett nytt och oberoende fondbolag med inriktning mot tillväxtmarknader öppnar nu sina första två fonder för nyteckning. Det är Tundra Pakistanfond som är världens första dagligen handlade fond med inriktning mot företag på den pakistanska marknaden. Den andra fonden som öppnas för teckning är Tundra Rysslandsfond där målsättningen är att leverera en högre avkastning än de stora och etablerade rysslandsfonderna.

Teckningsperioden startar den 10 oktober. Första handelsdag är den 14 oktober.

Båda fonderna kommer att tillämpa daglig handel och minsta investering är 6 000 kronor.

Tundra är det första svenska fondbolaget som väljer att helt fokusera på tillväxtmarknader sedan 1997. Mattias Martinsson och Johan Elmquist är ansvariga förvaltare. De har tillsammans mer än 30 års erfarenhet av investeringar i tillväxtmarknader.

Tundra Fonder har från start distributionsavtal med Avanza och Nordnet. Även Aktieinvest och Fondmarknaden har slutit avtal med Tundra så deras kunder kan placera i Tundras fonder.

Förutom dessa handelsplatser finns avtal med fondplattformarna MFEX och Nasdaq OMX vilket innebär att Tundras fonder kommer kunna köpas genom flera av Sveriges ledande banker och fondkommissionärer.

För ytterligare information;

Mattias Martinsson Telefon: 070 823 98 58                 mattias.martinsson@tundrafonder.se
Johan Elmquist       Telefon: 070 339 05 50                 johan.elmquist@tundrafonder.se

Läs mer på www.tundrafonder.se