Tura föreslår utdelning om 0,30 kr per aktie

Report this content

Styrelsen i Tura Group AB har idag beslutat föreslå extra bolagsstämma den 29:e november 2022 att dela ut 0,30 kr per aktie motsvarande ca 14,8 mkr. Kallelse kommer att publiceras senast 30 dagar före stämman.

Beslutet baseras på tidigare lämnad information i samband med det omvända förvärvet av Tura Scandinavia AB, att Bolaget, som en följd av den då pågående transaktionen, valt att inte besluta om utdelning vid sin årsstämma i år utan att förslag till eventuell utdelning under 2022 (för verksamhetsåret 2021) i stället skulle vänta till efter transaktionens genomförande.

Långsiktigt ligger Bolagets utdelningspolicy fast, om att målet ska vara att utdelningen över tid ska uppgå till mellan 25 och 50 procent av resultatet efter skatt. Samtidigt ska utdelningsnivån anpassas till bolagets strategi, investeringsmöjligheter, finansiella ställning, andra finansiella mål och risker som styrelsen anser vara relevanta.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Eriksson, Tura Group AB

stefan.eriksson@turascandinavia.com