Tura Scandinavia AB och Audio Pro AB tecknar strategiskt 3PL-avtal för global distribution

Tura Scandinavia AB och Audio Pro AB har glädjen att meddela att de har ingått ett strategiskt 3PL-avtal (tredjepartslogistik), vilket innebär att Tura Scandinavia AB kommer att hantera lagerhållning och distribution för Audio Pro och dess produkter på global nivå.

Genom detta avtal kommer Tura Scandinavia AB att tillhandahålla en komplett logistiklösning som omfattar lagerhållning, orderhantering och distribution för Audio Pro och dess kunder världen över. Det strategiska samarbetet ger Audio Pro möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet och utveckling av högkvalitativa ljud produkter, medan Tura sköter logistiken och säkerställer en effektiv och pålitlig leveranskedja.

– Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med Audio Pro, som är ett väletablerat varumärke inom ljudbranschen. Vårt mål är att optimera deras logistikflöden och bidra till deras fortsatta internationella tillväxt, säger Stefan Eriksson, verkställande direktör på Tura Scandinavia AB.

Avtalet understryker båda företagens ambition att förbättra kundupplevelsen och stärka sina positioner på den globala marknaden.

– Genom att samarbeta med Tura Scandinavia AB kan vi säkerställa en smidig och effektiv logistiklösning som är avgörande för vår fortsatta tillväxt globalt. Vi ser fram emot att utnyttja deras expertis och erfarenhet inom logistik för att leverera våra produkter till kunder runt om i världen, säger Nils Ankarcrona, verkställande direktör på Audio Pro AB.

Avtalet trädde i kraft 2024-10-01 och Tura Scandinavia AB har redan påbörjat implementeringen av sina logistiklösningar för Audio Pro AB och dess globala distribution.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Eriksson, stefan.eriksson@turascandinavia.com
Nils Ankarcrona, nils.ankarcrona@audiopro.se

Om Tura Scandinavia AB:
Tura Scandinavia AB är en ledande nordisk distributör av främst tillbehör inom hemelektronik: ljud, video, mobil, data, foto, TV och spel. Utöver detta distribueras även ett brett utbud av produkter inom barn- och babyartiklar samt hem- och hushållsprodukter. En betydande del av affärsvolymen utgörs även av produkter inom foto och video för professionella användare samt utrustning för den grafiska industrin. Företaget strävar efter att vara det självklara valet för alla kunder när det kommer till val av distributör. För våra kunder strävar vi efter att vara den bästa och mest inspirerande partnern. Verksamheten grundades i Göteborg 1976. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka, med logistikcentrum i Nässjö, Sverige. Dessutom finns det filialer i Norge, Danmark och Finland.