En hyllning till vintern i Bohuslän

”Vår bästa tid är nu” – det är budskapet när Turistrådet Västsveriges första kampanj tillsammans med Forsman & Bodenfors Inhouse ska öka beläggningen på konferenshotellen i Bohuslän under lågsäsong.

Den 8 februari lanseras en integrerad kampanj med film, print och webb som hyllar Bohuslän i vinterskrud. Ett Bohuslän fyllt av lugn, storm och regn, vilket är långt ifrån den klassiska sommaridyllen.

Filmen i kampanjen ackompanjeras av en nyinspelning av den melodi som i Sverige blivit Jan Malmsjös ”signaturmelodi” från musikalen La Cage Aux Folles – Vår bästa tid är nu.

— De storslagna vyerna och de vackra vinterlandskapen skapar energier och möjlighet till aktiviteter som gör det lämpligt att förlägga sin konferens till något av de bohuslänska hotellen även under lågsäsong. Kampanjen ”Vår bästa tid är nu” lyfter fram ett annat Bohuslän som får en att inse att vintersäsongen i Bohuslän måste upplevas, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige.

Ska finnas på Spotify och iTunes

Sångerska på nyinspelningen är Göteborgsartisten Amanda Werne (artistnamn: Slowgold). Hon tilldelades Totta-stipendiet 2015 och gjorde succé på Way Out West senare samma år. Petter Winnberg, medlem i sexfaldigt grammisnominerade och kritikerhyllade Amason, har producerat tillsammans med Petter Granberg. Fullversionen av ”Vår bästa tid är nu” ska bli tillgänglig på både Spotify och iTunes.

— Både filmen och musiken är gångbar mot en bredare målgrupp än konferensbokare, så vi förväntar oss att den här kampanjen kommer att få positiva effekter på varumärket Bohuslän, säger Anders Björkqvist, vd Forsman & Bodenfors Inhouse.

I samband med kampanjstarten den 8 februari aktiverar sig de elva deltagande Bohuslän-hotellen kring konceptet både med nya aktiviteter och i egna kommunikationskanaler gentemot sina kunder.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Fredrik Linden/Ann-Charlotte Carlsson/Jennie Renström
Projektledare: Karl Svedung
AD: Sanna Rosén
Copywriter: Johan Bloch
Produktionsledare: Maria Möller
Originalare: Elin Lundén
Film och foto: Jesper Orrbeck
Foto: Jonas Ingman
Musik: Petter Winnberg, Petter Granberg, Amanda Werne

Kampanjfilm: Vår bästa tid är nu

Kampanjsajt: Möten i Bohuslän