Turkish Airlines storsatsar på Norden och Baltikum

Den nordiska marknaden och Baltikum är en viktig expansionsregion för Turkish Airlines som nu utökar antalet flighter från 108 till 127 per vecka. Prisbelönta Turkish Airlines är en fyrstjärnig flygoperatör som flyger till över 261 destinationer över hela världen.

Regionerna som utökar sin trafik är Ålborg och Billund i Danmark, Oslo i Norge, Vilnius i Litauen, Tallin i Estland, Riga i Lettland och Helsingfors i Finland. I Stockholm byter man även flygplanstyp för att kunna ta emot fler passagerare.

Satsningen på Norden och Baltikum innebär en total utökning från 108 till 127 flighter per vecka.

-       Det senaste året har varit väldigt bra för Turkish Airlines och vi ser stor utvecklingspotential i Norden och Baltikum. Trycket på våra flighter har varit högt, och vi utökar nu antalet flighter för att kunna erbjuda ännu mer till våra kunder, säger Gisle Dueland, Regional Marketing Manager

I Ålborg och Billund utökar man från 5 till 7 flighter per vecka till Istanbul.
I Vilnius utökar man från 6 till 7 flighter per vecka.
I Tallinn utökar man från 6 till 7 flighter per vecka.
I Helsingfors utökar man från 14 till 18 flighter per vecka.

Utöver detta så väljer man att i Stockholm byta flygplanstyp på den populära lunchflighten till en WideBody Airbus 330 under sommaren, vilket är både större och har bättre standard. Med detta så kan man erbjuda över 1000 fler platser per månad.

Turkish Airlines är flerfaldigt prisbelönt, bland annat har man vunnit ”Europe’s Best Airline” (Skytrax 2014) och även vunnit priser för sin mat, både i ekonomiklass och businessklass. Turkish Airlines flyger årligen cirka 55 miljoner människor (prognos 2014) och ser en stadig ökning i sina passagerarantal.

För mer information, vänligen kontakta:
Gisle Dueland, Regional Marketing Manager, Turkish Airlines.

Email: gdueland@thy.com

Taggar: