Beslut vid den ordinarie bolagsstämman

Turkistuottajat Oyj:s ordinarie bolagsstämma i Karleby den 21.1.2011 fastställde bolagets bokslut för räkenskapsperioden som inleddes den 1.9.2009 och avslutades den 31.8.2010. Bolagsstämman beslöt, på basen av kravet på minoritetsdividend vilket framlades i enlighet med ABL 13:7 av aktieägare som representerade totalt 390.372 aktier (10,8 % av bolagets samtliga aktier), att till aktieägarna utdela 1,06 euro/aktie eller totalt 3.816.000 euro. Dividendens avstämnings¬dag är den 26.1.2011 och dividenden utbetalas den 2.2.2011. Vidare beslöt bolagsstäm¬man i enlighet med styrelsens förslag, att av vinstmedlen överförs 850.000 euro till konjunkturfonden och återstoden lämnas på vinstmedelkontot.

Som styrelsemedlemmar fortsätter pälsfarmare Jorma Kauppila (suppleant Kari Manninen), Markku Koski (suppleant Ulf Enroth), Pentti Lipsanen (suppleant Jukka Nordberg), Rainer Sjöholm (suppleant Stefan Wik) och diplomingenjör Helena Walldén (suppleant verkställande direktör Pertti Fallenius). I stället för pälsfarmare Esa Rantakangas valdes pälsfarmare Hannu Sillanpää (suppleant Jorma Eilonen). Till revisor valdes Ernst & Young Oy.

Vid styrelsens konstituerande möte, som hölls efter bolagsstämman, valdes Jorma Kauppila till ordförande och Markku Koski till viceordförande.

Turkistuottajat Oyj:s bolagsstämma
gm
Päivi Mononen-Mikkilä
informations- och samhällsansvarsdirektör