Turnils flyttar lagerverksamheten från Alingsås till Hillerstorp och satsar för framtiden

Report this content

Från och med hösten 2013 samordnar Turnils, ett av världens ledande solskyddsföretag, sin lagerverksamhet till Hillerstorp och avvecklar därmed sitt lager i Alingsås, Ledning, säljavdelning, kundservice, marknadsavdelning, produktutveckling och ekonomi kommer att vara kvar i Alingsås/Göteborgsområdet.

Som en konsekvens av flytten till Hillerstorp kommer Turnils att reducera personalstyrkan med 8-10 tjänster.
– Prioriteringen är att behålla så många som möjligt av våra skickliga medarbetare och erbjuda dem tjänster i Hillerstorp eller inom vår verksamhet på andra platser i Sverige, säger Mike Stephen, general manager, Turnils AB

Förhandlingar med fackliga representanter har inletts.
– Det är viktigt för oss på Turnils att ha framförhållning och skapa synergieffekter som i förlängningen kommer våra kunder till nytta. Att vi nu gör vissa organisationsförändringar och exempelvis samordnar lagerverksamheten ger oss stabilitet för framtiden och, inte minst, gör att vi kan satsa offensivt och långsiktigt.

I Hillerstorp kommer Turnils att anskaffa nya lagerlokaler i anslutning till befintlig verksamhet. Sammanlagt räknar man med att behöva 7 600 kvadratmeter total lageryta för komponenter till persienner, rullgardiner, vertikalgardiner, plissévävar och markiskomponenter. Sedan tidigare finns i Hillerstorp en framgångsrik tillverkning av både markiskomponenter och markiser samt lager för dessa produkter.

– Fokuseringen på Hillerstorp bedömer vi ger bästa möjliga förutsättningar för stabilitet och framtida utveckling i förhållande till befintlig verksamhet. Här finns sedan länge en stor kunskap och erfarenhet, som nu kommer hela vårt företag till del, säger Mike Stephen.

Samtidigt letar företaget nu nya kontorslokaler i området Alingsås/Göteborg för säljledning, kundservice, marknadsföring, design, produktveckling, ledning och ekonomi. Här kommer man också att satsa stort på ett showroom för att kunna visa upp alla produkter för kunderna.

För ytterligare information kontakta
Mike Stephen, general manager, Turnils AB, tfn +46 733 39 81 29, mike.stephen@turnils.com
www.turnils.com

Taggar: