TurnITs aktie avnoteras från Stockholmsbörsen den 27 maj 2005

Efter en ansökan från TurnITs styrelse beslutade Stockholmsbörsen den 25 april om avnotering av bolagets aktie med sista handelsdag fredagen den 27 maj 2005.TurnIT-aktien har sedan den 16 mars handlats på Stockholmsbörsens observationsavdelning, till följd av att bolaget inte längre uppfyller noteringskravet gällande ägarkoncentration. Den 22 december 2004 presenterade Nocom ett offentliga erbjudande till TurnITs aktieägare. Vid utgången av den senaste anmälningstiden den 1 april 2005 hade Nocom 90,7 procent av kapitalet och 88,3 procent av rösterna i TurnIT. Avnoteringen innebär också att TurnIT upphör att lämna egna delårsrapporter. Rapportering kommer att ske via moderbolaget Nocom AB, med start den 25 maj, då rapporten för första kvartalet 2005 publiceras. För att möjliggöra accept för kvarvarande aktieägare och optionsrättsinnehavare i TurnIT är anmälningsperioden sedan tidigare förlängd till onsdagen den 1 juni 2005. För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och styrelseledamot, TurnIT samt koncernchef, Nocom mobil: 0708 – 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Stefan Ström finansdirektör, Nocom mobil: 0708 – 65 10 68 e-post: stefan.strom@nocom.se Prospekt, informationsbroschyr och anmälningssedel kan kostnadsfritt rekvireras från Kaupthing Bank, telefon 020–45 64 40, eller från Nocom, telefon 018–65 55 00.