TV4 och Telia i digitalt samarbete

Report this content

TV4 och Telia i digitalt samarbete TV4 och Telia inleder ett strategiskt samarbete. I den digitala och interaktiva tv- och bredbandsvärlden växer distribution och innehåll samman. Genom att samarbeta kan TV4 och Telia stärka varandra och gemensamt utveckla de digitala medierna. I dag inleder TV4 och Telia samarbetet inom följande områden: * TV4 och Sveriges största kabel-tv-nät, Telias kabelmediabolag com hem, förbereder distribution av TV4:s kommande tv-kanaler sport- och spelkanalen samt nyhetskanalen. com hem sänder redan TV4:s nya chat- fönster Mediteve. * com hems digital-tv-kunder kommer kunna se TV4:s digitala sändningar. * TV4 och Telia e-bolaget med comhem.se inleder ett samarbete mellan företagens websajter som tillsammans kan bilda Sveriges absolut största mediesajt. * TV4 och Telia inleder ett projekt för att utveckla interaktiv tv- annonsering. * Position X är ett tv-program som kommer att visas i TV4. Programmet produceras av Strix och sponsras av Telia. Position X har premiär på sensommaren och programledare blir Martin Timell. Position X kommer att sändas vardagar, måndag till fredag. Med hjälp av mobil positionering ska deltagarna jagas genom Sverige. Tittarna kan följa jakten både på tv och nätet. - Det är viktigt att vi säkrar distributionen av våra nya digitala tv- kanaler, säger TV4:s vd Jan Scherman. Tillsammans med Telia når vi den stora publiken. På sikt kommer vi också att kunna erbjuda våra annonsörer helt nya möjligheter i den digitala världen. - I framtiden blir skillnaden mellan bredband och tv försumbar och tillsammans med TV4 kan vi leda den utvecklingen i Sverige. Det här innebär direkta fördelar för alla com hem-kunder idag och bäddar för helt nya upplevelser för våra gemensamma kunder i framtiden, säger Indra Åsander, chef för Telia affärsområde Internet Services. För ytterligare information, vänligen kontakta: TV4: Eva Franchell, informationschef TV4, tel: 070 264 40 12 Telia: Ola Kallemur, PR-ansvarig Telia Internet Servcies, tel: 070 600 12 59 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01330/wkr0002.pdf