TV4:s bolagsstämma

TV4:s bolagsstämma I dag har TV4 hållit ordinarie bolagsstämma. På stämman fastställdes resultat- och balansräkning för år 2001. Resultatet uppgick till 235 miljoner kronor efter finansnetto. På stämman fastställdes aktieutdelningen till fem kronor per aktie och att avstämningsdag blir den 15 april. Stämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2001. Stämman beslutade vidare att styrelsen ska bestå av åtta ordinarie ledamöter, inga suppleanter. Elisabet Annell, Lars Grahn, Pekka Karhuvaara, Thorbjörn Larsson, Torsten Larsson, Jonas Nyrén, Jorma Sairanen samt Leif Zetterberg omvaldes som styrelseledamöter. För mer information kontakta Eva Franchell, informationschef, 070-264 40 12, 08-459 40 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00680/wkr0002.pdf