TV4:s sajter slås samman under ny vd

TV4:s sajter slås samman under ny vd Till ny vd för TV4 Interaktiv har föreslagits Kajsa Medin, 32. I dag är Kajsa Medin vd för Allt om Stockholm AB, som ägs av TV4. Hon är uppvuxen i Falun och har tidigare bland annat varit stationschef för den kommersiella radiostationen Rockklassiker i Stockholm. Kajsa Medins första uppgift blir nu att slå samman TV4 Interaktiv och Allt om Stockholm. Sammanslagningen kommer att innebära uppsägningar. TV4 Interaktivs verksamhet består i dag av tv4.se samt text-tv. Allt om Stockholm är en cityguide som även finns på andra håll i landet, som Allt om Göteborg och Allt om Malmö. Guiderna görs i samarbete med lokal- tv-stationerna i respektive stad. - Den framgång Interaktiv och Allt om-sajterna haft publikt måste nu också leda till vinst, säger Kajsa Medin. Den stora ökningen av antalet besökare på våra sajter är en god grund att bygga vidare på. För mer information kontakta Eva Franchell, informationschef, 070-264 40 12, 08-459 40 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT00380/wkr0002.pdf