Ny VD för Twentyfourseven

Per Larsson har utsetts till ny vd för Twentyfourseven och tillträder i dag. Per Larsson har senast varit vd för Millicom i Iran. Dessförinnan var han managementkonsult på Gemini.

”Det är stimulerande och spännande att få fortsätta att utveckla och driva företaget. Potentialen är betydande”, säger Per Larsson 35 år som nu flyttar hem till Sverige.

Twentyfourseven har från årsskiftet samlat hela sin svenska verksamhet i Filmhuset i Stockholm. Under fjolåret blev finanskoncernen Catella ägare till 50 procent av bolaget. Grundarna Kent och Peter Lundgren äger de övriga 50 procenten.

”Efter ett omfattande stukturarbete och systemutveckling under fjolåret, finns nu goda förutsättningarna att skapa det kompletta resurshuset för rörlig bildproduktion i Norden. Vi är väldigt glada över att Per Larsson nu tar sig an denna uppgift”, säger Joachim Berner, styrelseordförande i Twentyfourseven.

Carina Troedsson som varit tillförordnad vd återgår som vd för dotterbolaget Mobile Links och HR-chef för koncernen.