Twentyfourseven har tecknat hyresavtal med Svenska Filminstitutet

Twentyfourseven, med verksamhet i Norden inom uthyrning och service av tekniska lösningar för TV-produktion, har den 30 juni tecknat ett hyresavtal med Svenska Filminstitutet. Överenskommelsen innebär att Twentyfourseven flyttar från befintliga lokaler på Hangövägen vid Värtan till nyrenoverade lokaler hos Svenska Filminstitutet på Gärdet i Stockholm i november 2006. ”Vi är oerhört glada för att flytta till välanpassade lokaler i Svenska Filminstitutet. Nu kan vi fortsätta vår strategi att bygga ett ledande och komplett resurshus inom TV-, reklam- film- och eventproduktion”, säger Kent Lundgren grundare och styrelseledamot i Twentyfourseven. Företaget fick nyligen Catella Private Equity som ny delägare till femtio procent genom en riktade nyemission och dels genom förvärv av befintliga aktier. I samband med affären kompletteras styrelsen bl.a. med Joachim Berner som ny styrelseordförande i bolaget. "Vi är väldigt glada över möjligheten att få en central placering inom svensk filmproduktion. Detta är ett viktigt steg i vår tillväxtstrategi”, säger Joachim Berner, ny styrelseordförande i bolaget. För mer information kontakta: Kent Lundgren, styrelseledamot Mobil: 070-567 11 11 www.twentyfourseven.se