Twentyfourseven och Sony satsar på professionell service

Report this content

Twentyfourseven har startat ett servicebolag i Sätra Stockholm, för det professionella broadcastsegmentet. I Sverige och i Norden är Twentyfourseven det enda företaget som auktoriserats inom broadcastservice av Sony. Twentyfoursevens nya servicebolag har sex anställda, varav fem är väl ansedda och kompetenta tekniker - alla med lång erfarenhet bakom sig. - Vi har nu en serviceorganisation som kan ta hand om professionell broadcast- utrustning snabbt och effektivt. Detta innebär minsta möjliga driftsavbrott för våra kunder. Vi har sett att behovet av reparation och underhållsservice är stort i den nordiska marknaden och därför satsar vi hårt på att ge denna service, säger Kent Lundgren, delägare och grundare av Twentyfourseven AB. - Det här är ett led i Sonys globala satsning på utökad service för våra broadcastkunder. Twentyfourseven är ett utmärkt val av samarbetspartner för att sköta servicen inom den nordiska marknaden, säger Anders Francke på Sony. Twentyfourseven erbjuder även möjligheten att kunna hyra ersättningsprodukter till rabatterat pris, under den tid service- eller reparationsarbetet pågår. Twentyfourseven har förutom service av Sonys proffsprodukter även support och utbildning av AVID´s produkter samt serviceauktorisation för Canon optik. - Vi har sedan företaget startade varit starkt kopplade till Sony som står för produkter med hög kvalitet. Tillsammans med Sony utvecklar vi en organisation som motsvarar proffsmarknadens krav på service och support, säger Kent Lundgren.