Lansering av Twinings Infuso

Report this content

Det brittiska tevarumärket Twinings lanserar nu Infuso – ett sortiment utsökta frukt- och örtteer som adderar en stund hälsosam njutning i vardagen.

Twinings Infuso-serien har utvecklats för att möta konsumenters ökande strävan efter en hälsosammare livsstil, där valen av mat och dryck är en viktig del*. Infuso innehåller bara naturliga ingredienser från växter, frukter och örter, och är på så sätt helt koffeinfritt till skillnad från traditionellt te som kommer från tebusken Camellia Sinensis.

Frukt- och örtteerna i Infuso-sortimentet har perfekt balanserade smaker som tagits fram av Twinings egna Master Blenders. Med ett brett och spännande utbud, som t.ex Citron & Ingefära och Hallon & Granatäpple, är Infuso ett bra alternativ för den som söker en hälsosam dryck med fantastisk smak. Eftersom produkterna är koffeinfria kan de avnjutas såväl morgon som kväll. Och precis som traditionellt te bryggs frukt- och örtteer i kokande vatten, men kan även serveras kylt som iste – ett utmärkt sätt att få i sig vätska under dagen.

Phillippa Thacker, Master Blender hos Twinings, berättar om utvecklingen av det nya sortimentet:

– Vi söker ständigt efter nya sätt att förbättra vårt erbjudande för att ge våra kunder en teupplevelse av högsta kvalitet. Det nya Infuso-sortimentet gör just det, då varje blandning varsamt komponerats för att skapa den perfekta smak- och dryckesupplevelsen. Produkterna ligger dessutom helt rätt i tiden med alltmer hälsomedvetna konsumenter. Varje kopp Infuso är verkligen full med smak och kan avnjutas när som helst på dagen.

Twinings nya Infuso-serie finns att köpa på ICA, Coop, Hemköp, Willys och City Gross. Rekommenderat pris är ca 38 kr per förpackning. Följande smaker finns tillgängliga i Sverige:

Citron & Ingefära
Den här kryddiga blandningen värmer från insidan. Den friska citronen i perfekt blandning med ingefära ger en upplyftande smak. Passar utmärkt när du behöver en ljusglimt i vardagen.
Ingredienser: Ingefärsrot (44%), naturlig arom av citron och ingefära med andra naturliga aromer (12%), apelsinblad, äppelbitar, citronskal (12%), citrongräs.

Hallon & Granatäpple
Vi har fört samman den söta och syrliga smaken av granatäpple med de sammetslena tonerna av hallon för att skapa en exotisk och varm sommarsmak - i en enda kopp.
Ingredienser: Hibiskus, naturliga aromer av hallon, granatäpple och jordgubbe med andra naturliga aromer (15%), nypon, äppelbitar, lakritsrot.

Rooibos, Jordgubb & Vanilj
Naturligt söt smak av jordgubbar och fylliga toner av vanilj i kombination med uppfriskande smak av rooibos. Med sin värmande, rödbruna färg är det perfekt att dricka när du behöver en lugnande stund.
Ingredienser: Rooibos, naturlig jordgubbsarom med andra naturliga aromer (9%), naturlig vaniljarom (1%).

Lakrits, Mint & Fänkål
Vi har blandat söt lakrits och fänkål med svalkande pepparmynta för att skapa en ljuvlig, söt och uppfriskande smak.
Ingredienser: Fänkålsfrö (40%), pepparmynta (40%), lakritsrot (20%), naturlig svartvinbärsarom med andra naturliga aromer (1%). Innehåller lakrits – personer som lider av högt blodtryck bör undvika överdriven konsumtion.

Mandarin, Apelsin & Honungsbuske
Honungsbuske (en släkting till rooibos) tillsammans med de utsökta smakerna av mandarin och apelsin fås en dryck som får det att vattnas i munnen. Den fräscha citrusaromen och den naturligt söta smaken är ett säkert kort.
Ingredienser: Honungsbuske, naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer (8%), naturlig mandarinarom (3%), naturlig tangerinarom (1%).

Kamomill, Honung & Vanilj
Kamomillblomman är som en magnet för bin under sommaren. Vi har blandat hela kamomillblommor med lite honung och vanilj för en söt och aromatisk smak. Sjunk ner i favoritfåtöljen och låt livets måsten försvinna för en stund.
Ingredienser: Kamomill, naturliga aromer av vanilj och honung med andra naturliga aromer (7%)

Rooibos, Apelsin & Kanel
Apelsin, möt rooibos. Vi är övertygade om att ni är menade för varandra. Den söta smaken av apelsin och de uppfriskande örttonerna av rooibos är en himmelsk matchning - och en gnutta kanel får runda av den här värmande blandningen.
Ingredienser: Rooibos, vietnamesisk kanel (30%), naturlig apelsinarom (12%), naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer (12%), apelsinskal (5%).

Rooibos, Ingefära & Mint
Kryddig, värmande ingefära möter svalkande grönmynta. Tillsammans med rooibos, en Sydafrikansk ört, fås en mörkare kopparnyans. En enkel, unik och uppfriskande blandning.
Ingredienser: Rooibos, ingefärsrot (20%), grönmynta (15%).

*Undersökningarna EuroMonitor Report 2017 och M2P Survey 2015.

Om Twinings
För 300 år sedan, 1706 köpte Thomas Twining ett kaffehus; Master Tom’s Coffee House vid Devereux Court, the Strand i London. Läget var det allra bästa. Bland stamgästerna fanns advokater, akademiker, läkare och författare. London hade då över 2 000 kaffehus, så konkurrensen var hård. Thomas Twining satsade då på teer av högsta kvalitet som han serverade sina gäster. Snart kunde man också köpa te och brygga hemma. Hemsida: www.twinings.se

För frågor om innehåll eller bilder, kontakta Sophie Jansson, Sophie.jansson@cohnwolfe.com