Linklaters & Alliance expanderar till Italien

Linklaters & Alliance expanderar till Italien 19 juli 1999 Lagerlöf & Leman, konstituerande medlem av Linklaters & Alliance, fortsätter sin expansion då den ledande italienska advokatfirman Gianni, Origoni & Partners ansluter sig Den italienska firman Gianni, Origoni & Partners ("Gianni Origoni") kommer att bli medlem av Linklaters & Alliance den 1 september 1999, vilket medför att antalet jurister inom Linklaters & Alliance världen över ökar till mer än 2.200. Linklaters & Alliance kommer att vara verksamt i 18 länder och ha 32 kontor världen över - täckande viktiga kommersiella och handelscentra globalt. Den ledande svenska byrån, Lagerlöf & Leman, är en konstituerande medlem av Linklaters & Alliance. Kombinationen av en större italiensk advokatbyrå och den internationella räckvidden hos Linklaters & Alliance svarar direkt mot klienternas behov. Över 60% av Gianni Origonis klientbas är internationell, vilket motsvarar den internationella klientbasen för Linklaters & Alliance i dess helhet. På samma sätt som Lagerlöf & Leman och övriga byråer inom Linklaters & Alliance är Gianni & Origoni en ledande affärsjuridisk byrå på sin hemmamarknad, men den har en alltmer ökande internationell verksamhet. Gianni Origoni är den näst största advokatbyrån i Italien. Ingvar Zander, verkställande direktör för Lagerlöf & Leman och ledamot av Linklaters & Alliance internationella styrelse uppger: "Genom vår expansion till Italien uppfyller vi det andra av de tre huvudmål som vi satte upp då Linklaters & Alliance bildades för nio månder sedan i november 1998. Våra klienter har reagerat mycket positivt på vår fortsatta expansion. Bara under de första sex månaderna hade vi över 250 gemensamma transaktioner, varav många involverade tre eller fler medlemsbyråer. Gianni Origoni är en framstående affärsjuridisk byrå i Italien som har den tredje största ekonomin i Europa. Genom att ansluta den till Linklaters & Alliance, utökar vi vår täckning av de större ekonomierna världen över." Franscesco Gianni, Managing Partner hos Gianni Origoni, kommer att bli medlem i Linklaters & Alliance internationella styrelse. Som kommentar till utvecklingen säger Franscesco Gianni: "Vi gläds åt att förena oss med andra likasinnade advokatbyråer. Vi har arbetat nära medlemmarna i Linklaters & Alliance i många viktiga och stora ärenden under senare år. Genom att arbeta tillsammans för gemensamma klienter har vi lärt känna och uppskatta varandra. Det här steget kommer att ge oss tillgång till de världsomspännande resurser som finns inom Liklaters & Alliance och förbättra bredden och kvaliteten på de tjänster vi tillhandahåller våra klienter." För kontakt med: Ingvar Zander Verkställande direktör Lagerlöf & Leman Charles Allen-Jones Joint Chairman Linklaters & Alliance Michael Oppenhoff Joint Chairman Linklaters & Alliance Terence Kyle Chief Executive Linklaters & Alliance Franscesco Gianni Managing Partner Gianni, Origoni & Partners vänligen kontakta Kate Knightley Day Linklaters & Alliance +44 171 456 2000 eller 0410 654 897 Ulrich Horstschaffer Linklaters & Alliance +49 221 209 10 eller 49 173 308 8031