Two och PC-Net implementerar Business Central hos Deleo

Report this content

När dryckestillverkaren Deleo behövde ett nytt affärssystem som var snabbt att implementera var Microsoft Dynamics 365 Business Central en självklar kandidat. När Deleos IT-partner PC-Net läste om Twos paketering för snabb implementation av Business Central blev valet enkelt.

Samarbete för snabb implemention av Business Central

”- Deleo och PC-Net vände sig till oss med tanke på vår paketering Business Central 2 Go som möjliggör en snabb implementation av Business Central. Paketeringen är riktigt bra, särskilt när kravet på snabbhet är centralt”, säger Mikael Sjöqvist, affärsområdesansvarig för Dynamics 365 på Two.
”- Det är väldigt kul att vi i och med det här får bekräftelse på styrkan i vår lösning och får möjlighet att jobba med fler kunder inom produktion”, fortsätter Mikael Sjöqvist och lägger till: ”- Fantastiskt kul med en kund som agerar lika snabbt som oss! Deleo fattar snabba beslut, vilket utmanar oss att bli ännu bättre. Samtidigt hade implementationen varit omöjlig utan ett väldigt bra samarbete mellan Two och PC-Net. Projektet har helt enkelt varit en bra match på alla sätt och vis.”

Möjligheter att bygga vidare med Power Platform

Deleo konstaterade snabbt att Business Central också skapar mycket bra möjligheter för framtida effektiviseringsprojekt. Däribland ser man över att koppla på Microsoft Power Platform och Customer Engagement.

Business Central är en smart affärslösning där allt finns samlat, du får alla möjligheter att jobba mer effektivt och snabbfotat än tidigare. Det finns tydliga flöden och strukturer, och alla processer hänger ihop. Microsoft Power Platform är en plattform som gör det möjligt för användare att skapa anpassade applikationer och automatisera affärsprocesser. Några av fördelarna med Power Platform är den låga kostnaden, användarvänligheten och möjligheten att snabbt skapa anpassade applikationer. Efter en snabb implementation av Business Central har Deleo nu en både stabil och flexibel grund att bygga vidare på inom Microsoft-plattformen.

Om Deleo

Deleo AB arbetar med legotillverkning och varumärkesutveckling av dryck. I produktionsanläggningen på Ekerö i Stockholm har det utvecklats och tillverkats dryck i 80 år och bolaget är en ledande leverantör av dryck till de största detaljvaruhandelskedjorna i Sverige.

Affärsområdesansvarig på Two:
Mikael Sjöqvist •
070-757 51 45 • mikael.sjoqvist@two.se

-------------------------------------------------------------------------------

Christofer Järlesjö
christofer.jarlesjo@two.se
På Two sätter vi relationen till våra kunder och samarbete i fokus för att tillsammans göra våra kunder framgångsrika. Vi hjälper våra kunder att effektivisera och automatisera sina affärsprocesser genom rätt lösningar för både affärssystem och beslutsstöd. Vår expertis ligger inom Microsoft Dynamics 365 Business Central, Jeeves ERP och Power BI. Med långsiktiga partnerskap som grundsten är vi övertygade om att vi kan ge våra kunder hållbara affärslösningar som hjälper dem uppfylla sina verksamheters mål.