Co-branding stärker TYLÖS position i Kina

Report this content

Krister Persson, vd på TYLÖ, är nyss hemkommen från den årliga kök och badrumsmässan i Shanghai. På mässan presenterade TYLÖ sitt nya samarbete med kinesiska prestigevarumärket Delicacy, ett företag som tillverkar exklusiva duschlösningar.

Krister Persson talar entusiastiskt om de nya möjligheter som öppnar sig när företaget hittar partners på nya marknader.

– Vårt samarbete med Delicacy ger oss tillgång till ett väl inarbetat nätverk av distributörer som vi hade haft svårt att bygga upp själva, säger han.

Delicacy är en viktig aktör på den kinesiska badrumsmarknaden. Företaget producerar duschväggar och duschkabiner i det övre prissegmentet och levererar bland annat sina produkter till ett antal framstående offentliga personer och berömda skådespelare i landet. Deras produkter säljs via ett nätverk av 60 återförsäljare runtom i Kina.

– Delicacy sökte en partner som kunde leverera bastuteknik på en nivå kompatibel med deras exklusiva produkter. Vi är både glada och hedrade att de valt att samarbeta med oss, säger Krister Persson.

Tillsammans har TYLÖ och Delicacy tagit fram en twinlösning, en kombination av TYLÖS komponenter och Delicacys duschvägg VICY. Twinlösningen kommer på sikt att levereras till samtliga av Delicacys återförsäljare.

– Delicacys monter hörde till de största på mässan och mitt i montern stod vår nya produkt; VICY TYLÖ, säger Krister Persson.

Intresset för samarbetet var stort på mässan och VICY TYLÖ fick en mycket positiv respons. Produkten befinner sig fortfarande på prototypstadiet och nu följer ett intensivt arbete med att fastställa det exakta utförandet och med att förfina designen.

– Vi ser verkligen fram emot vårt samarbete med Delicacy och vi är även öppna för co-branding med andra välrenommerade varumärken som delar vår målgrupp runt om i världen, säger Krister Persson.

Elias Tilander
Marknadskommunikation
elias.tilander@tylo.se
035-299 00 08

Tylö AB har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.

Taggar: