Dubaikonferensen - en stor framgång

Report this content

Tylö är en global aktör och exporterar idag till ett 90-tal länder runtom i världen. Den 6-7 maj arrangerade Tylö en stor konferens i Dubai, med kunder från Mellanöstern och Afrika som målgrupp.

Konferensens fokus låg på att presentera nyheter och Tylös produkter samt på teknisk utbildning kring framför allt Tylös ång-produkter. På plats i Dubai fanns såväl nya som gamla kunder från länder som Etiopien, Kenya, UAE, Saudiarabien, Qatar, Oman, Kuwait, Indien och Egypten. Arrangemanget, som hölls på Sheraton Dubai Mall of Emirates, var väldigt uppskattat.

– Dubai ligger strategiskt väl placerat för Tylös marknad i regionen. Många deltagare uttryckte en önskan om att även kommande Training Camps ska förläggas till Dubai, säger Krister Persson, vd på Tylö.

För mer information, kontakta Tylö.

Elias Tilander
Marknadskommunikation
elias.tilander@tylo.se
035-299 00 08

Tylö AB har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.

Taggar: