Tylö inleder samarbete med En svensk klassiker

Report this content

Att göra En svensk klassiker innebär att genomföra en kombination av fyra olika lopp; Vasaloppet alternativt Engelbrektsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen samt Lidingöloppet. Sedan starten 1971 har fler än 80.000 diplom delats ut och intresset för tävlingarna ökar stadigt.

– Vi är väldigt stolta och glada över det här nya samarbetet. Svenska klassikern är en folkhälsorörelse som ligger perfekt i linje med våra värderingar, säger Mikael Lundström, försäljningsansvarig på Tylö.

Loppen är omfattande och ansträngande, vare sig man väljer att göra den ursprungliga varianten, en Halvklassiker eller Tjejklassikern. För att man ska belönas med medalj och diplom så måste alla loppen genomföras under en tolvmånadersperiod.

– En Svensk Klassiker kräver fokus, disciplin och träning. Återhämtning och avslappning är den andra sidan av myntet och en förutsättning för att bygga styrka, kondition och uthållighet. Det är där vårt koncept Relaxology kommer in i bilden, säger Mikael Lundström.

Elias Tilander
Marknadskommunikation
elias.tilander@tylo.se
035-299 00 08

Tylö AB har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.

Taggar: