Tyréns expanderar i Västerbotten

Report this content

Den 17 september förvärvade Tyréns företaget QTENT Konsult AB. QTENT verkar inom mark- och anläggningsprojektering främst inom Västerbottens inland. Tyréns AB är ett av landets främsta teknikkonsultföretag.

Vi är delaktiga i många intressanta projekt i regionen; utbyggnaden av Hemavan Tärnaby Airport, Skredriskinventering vid Högfjällshotellet i Hemavan, Kapacitetsprojektet 2010 vid Volvo Lastvagnar, för att nämna några. Tyréns ser samgåendet som en möjlighet till att utvecklas och ytterligare stärka sin position som en av de större aktörerna inom samhällsbyggnad i den Norra regionen. Vi ser även att samgåendet skapar möjligheter att ta en mer ledande roll i projekten och möta våra kunders behov bättre än någonsin. Tillsammans med QTENT kommer vi att kunna erbjuda våra befintliga och nya kunder ett bredare utbud av sammansatta och kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnadssektorn. Vid frågor kontakta gärna: Daniel Wallström, affärschef Nord Tyréns AB, 070 352 04 56 Börje Sundström, VD QTENT Konsult AB, 070 526 40 05