• TYRI/

TYRI får order från BELAZ på nya belysningssystemet TYRI INTELLilight

Report this content

TYRI, världsledande inom belysning för arbetsmaskiner, har fått sin första order på sitt nya intelligenta belysningssystem TYRI INTELLilight™. Det är BELAZ, världsledande producent av gruvdumprar, som har beställt 100 belysningssystem till sina truckar på 270 ton. Leveransen kommer börja under 2020.

Detta är den första stora affären TYRI gör med sitt nya belysningssytem TYRI INTELLilight™ som lanserades tidigare i år. Under ett år testade BELAZ det nya intelligenta belysningssystemet från TYRI. Kravspecifikationen från BELAZ var tydlig och belysningssystemet skulle integreras med BELAZ:s CANBUS-system och styras från maskinens eget interface. Dessutom fanns det en noggrann specifikation och tydliga krav rörande belysningens möjlighet att enkelt kunna justera ljusstyrka och färgtemperatur, samt möjligheten till automatisk avbländning.

– Vi är väldigt glada över den här affären. BELAZ är kända för att tillverka gruvdumprar för de svåraste utmaningarna och de tuffaste miljöerna. Att de väljer att använda TYRI INTELLilight™ är ett mycket tydligt kvitto på att vårt nya belysningssystem klarar de allra hårdaste testerna. BELAZ har under närmare ett år testat våra produkter för att säkerställa att de klarar slutkundens krav. Därför är det extra roligt att det här blev vår första stora affär med TYRI INTELLilight™, säger Anders Wärnman, försäljningschef på TYRI Sweden.

Leveransen börjar redan i år med ett antal system och kommer att slutlevereras under 2021.

– Vi ser att intresset kring INTELLilight™ är stort ute på marknaden. Vi har ett stort antal system ute för test hos många av världens största tillverkare av arbetsmaskiner och vi spår att 2021 kommer att bli ett framgångsrikt år för vårt nya intelligenta belysningssystem TYRI INTELLilight™, avslutar Anders Wärnman.

TYRI INTELLilight™ är ett intelligent system där varje lampa har inbyggd sändare och mottagare. Samtliga lampor kopplas sedan ihop i via ett trådlöst Mesh-nätverk. Det skapar en stor flexibilitet och driftsäkerhet.

För mer information eller bilder för fri publicering kontakta:
PeO Axelsson, marknadschef, TYRI Sweden, tfn +46 (0) 705 40 14 12
Anders Ekhammar, pressansvarig, TYRI Sweden, tfn +46 (0) 707 4625 79

TYRI är branschledande inom belysning för terränggående arbetsmaskiner. Vi utvecklar intelligenta belysningslösningar med LED- och halogenteknik. Lösningarna uppfyller de specifika och stränga kraven för tunga fordon, gruvdrift, skogsbruk, byggindustri, jordbruk och materialhantering. TYRI har produktionsanläggningar Sverige, UK och USA. Koncernen omsatte 2019 cirka 400 miljoner kronor.

Snabbfakta

Citat

Vi är väldigt glada över den här affären. BELAZ är kända för att tillverka gruvdumprar för de svåraste utmaningarna och de tuffaste miljöerna. Att de väljer att använda TYRI INTELLilight™ är ett mycket tydligt kvitto på att vårt nya belysningssystem klarar de allra hårdaste testerna. BELAZ har under närmare ett år testat våra produkter för att säkerställa att de klarar slutkundens krav. Därför är det extra roligt att det här blev vår första stora affär med TYRI INTELLilight™.
Anders Wärnman, försäljningschef på TYRI Sweden