Inbjudan

Report this content

Inbjudan VÄRLDSPREMIÄR OCH PRESSEMINARIUM Den 15 september presenteras NX3, en helt ny generation mjukvara som innebär en revolution inom virtuell produktutveckling. Det bästa av Unigraphics och I-deas integreras i en programvara som kan göra de mest häpnadsväckande konster. NYHET NX3 I samband med lanseringen arrangerar UGS ett seminarium för journalister. Vårt syfte är att visa den nya programvaran NX3 och vilka finesser den har men också att ge kunskap om ett för många okänt och abstrakt begrepp, PLM - product lifecycle management. Saab Aerosystem Under seminariet kommer representanter för Saab Aerosystems i Linköping berätta varför de valt UGS som leverantör ett nytt heltäckande PLM-system, Teamcenter, och vilka förhoppningar man har när det gäller besparingar. Seco Tools Representanter för Seco Tools berättar om hur man använder sig av programvara från UGS för datorstödd tillverkning (CAM). Jofa Vi kommer också att berätta historien om hur Jofa kunde utveckla en ny hjälm för skidåkning på bara 10 dagar. Tidigare tog det 10 veckor att göra motsvarande arbete. Plats: Vi håller till i Auditoriet på Moderna Muséet på Skeppsholmen. Tid: Seminariet inleds kl. 09.30 och beräknas vara klart kl. 12.00. Den som önskar kan också delta i den officiella presentationen av NX3 som inleds kl. 13.00 på samma plats. Anmälan skickas till: maths mattsson@ugs.com Vi är tacksamma för besked om deltagande senast 10 september. UGS är ledande inom området Product Lifecycle Management (PLM) och utvecklar programvaror för hantering av produktdata, kundsamarbete och produktdesign. Företaget har 41 000 kunder och hjälper dem att skapa lösningar som förnyar innovationsprocessen i företaget och där potentialen inom PLM Solutions tas till vara. För ytterligare information om UGS produkter och tjänster, besök www.ugs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se