Ulla Winbladh öppnar till våren efter varsam renovering

Report this content

Vid årsskiftet stängde Ulla Winbladh på Djurgården för renovering. Tre månader senare är det nu dags för återöppningen av den legendariska restaurangen med premiär 28 mars.

Ulla Winblad

Historien om Wärdshuset Ulla Winbladh börjar år 1897 då byggnaden först uppfördes som ett bageri. På 1950-talet skapades restaurangen Ulla Winbladh som blivit känd för klassisk husmanskost och traditionsenligt firande av svenska mathögtider. Efter en omfattande renovering som pågått under tre månader är det nu dags för öppning.

– På Ulla Winbladh följer vi inga trender utan värnar om vår historia och den svenska mattraditionen. Restaurangen var dock i stort behov av renovering men vi har gått varsamt fram, säger Camilla Gille som är driftschef på Ulla Windbladh. Våra många stamgäster kan därmed andas ut, de kommer att fortsätta känna igen sig när dörrarna nu slår upp igen.

Förutom att samtliga rum och matsalar fått helt nya ytskikt och att baren byggts om såhar Ulla Winbladh även utrustats med ett helt nytt kök. För inredningsdesignen står design- och arkitektbyrån Koncept. Återöppningen sker 28 mars lagom till påsken, som utöver den ordinarie menyn, firas med nässelsoppa, sill, lax och lamm.

För mer information, kontakta:
Camilla Gille, driftschef Melanders Group
E-post: camilla.person@melandersgroup.se

Om Melanders Group
Melanders Group har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där ART Bakery, Southside Pub, Ångbåtsbryggan, Wärdshuset Ulla Winbladh, Tysta Mari, Konstnärsbaren, Stockholm Fisk, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

www.melanders.se

Taggar:

Snabbfakta

Vid årsskiftet stängde Ulla Winbladh på Djurgården för en omfattande renovering. Tre månader senare är det nu dags för återöppningen av den legendariska restaurangen med premiär 28 mars.

Citat

– På Ulla Winbladh följer vi inga trender utan värnar om vår historia och den svenska mattraditionen. Restaurangen var dock i stort behov av renovering men vi har gått varsamt fram. Våra många stamgäster kan därmed andas ut, de kommer att fortsätta känna igen sig när dörrarna nu slår upp igen.
Camilla Persson, driftschef på Ulla Windbladh