Vilda veckan på Wärdshuset Ulla Winbladh

Report this content

12-23 oktober är det återigen dags för Vilda veckan på Ulla Winbladh på Djurgården i Stockholm. Under perioden domineras menyn av det finaste som den svenska skogen har att erbjuda med vilt, svamp och bär.

Wärdshuset Ulla Winbladh har årligen genomfört sin Vilda vecka i oktober sedan över ett decennium tillbaka. Menyn bygger på skogens skafferi med råvaror såsom älg, rådjur, kronhjort, svamp och bär.

– Under hösten är det skördetid i den svenska skogen vilket vi givetvis vill lyfta fram. Den Vilda veckan har blivit en uppskattad tradition bland våra gäster som ofta återkommer år efter år, säger Hanna Williamsson som är restaurangchef på Ulla Winbladh. Vår matlagning är dock alltid klassisk oavsett råvaror och säsong.

Utöver den vanliga menyn serveras det under Vilda veckan allt från gravad kronhjort och rådjursköttbullar till älggryta med kantarellsås samt friterad camembert med ljumna svenska hjortron. Skogens gästspel pågår mellan 12-23 oktober och bord bokas via hemsidan: www.ullawinbladh.se.

För mer information kontakta:
Stefan Söderman, VD Melanders Group
Mobil +46 (0) 73-326 21 78
Mail:
stefan.soderman@melandersgroup.se

Om Melanders Group
Melanders Group har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där ART Bakery, Southside Pub, Ångbåtsbryggan, Wärdshuset Ulla Winbladh, Tysta Mari, Konstnärsbaren, Stockholm Fisk, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

www.melanders.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Under hösten är det skördetid i den svenska skogen vilket vi givetvis vill lyfta fram. Den Vilda veckan har blivit en uppskattad tradition bland våra gäster som ofta återkommer år efter år. Vår matlagning är dock alltid klassisk oavsett råvaror och säsong.
Hanna Williamsson, restaurangchef på Ulla Winbladh.