Nya hälsoprodukter från Ulrika Davidsson

Kostrådgivaren Ulrika Davidsson har tillsammans med hälsoföretaget Medica Clinical Nord Sverige AB tagit fram en serie med kosttillskott och måltidsersättningar.

Ulrika Davidsson har jobbat i över 20 år som kostrådgivare, skrivit fler än 40 kokböcker och coachat 1000-tals människor till en bättre hälsa.  Det som varit centralt i Ulrikas koncept har varit matglädjen i recepten, planeringen av färdiga kostscheman och inköpslistor och den betydelsefyllda coachningen och stöttningen i grupp.

Jag får dagligen frågor från mina kunder om vilka produkter jag använder och rekommenderar både när det gäller kostersättningar och olika kosttillskott och vitaminer. Jag har testat mig igenom olika produkter på marknaden och inte hittat något som jag riktigt fastnat för. Jag tog helt enkelt saken i egna händer och har varit med i hela framtagningsprocessen av både måltidsersättningarna och kosttillskotten.” Säger Ulrika Davidsson

Ulrika har tillsammans med Medica Clinical Nord Sverige AB analyserat behov och innehåll utifrån vad kroppen behöver, smakat igenom och ändrat recepten eftersom allt måste smaka och dofta gott. Tanken med måltidsersättningarna är inte att de ska ersätta ett helt kostschema eller Ulrikas recept utan att de ska fungera som en hjälpande hand.

Att ge sin kropp tillskott av vitaminer, mineraler och näringsämnen av olika slag är egentligen inget nytt. Ulrika tror primärt på en hälsosam och balanserad kost och kosttillskott är ingen ersättning eller quick fix, men det finns situationer som gör att man kanske inte får i sig allt man behöver från kosten. En annan aspekt är att man kanske helt enkelt inte förstår att man har brist på något ämne och att det finns perioder i ens liv där olika problem uppstår där man kan behöva ge kroppen lite hjälp. Produkterna är riktade främst mot den kvinnliga målgruppen för att reglera och balansera hormonaktiviteten och för att bidra till normal matsmältning.

Jag måste säga att resultatet har blivit över förväntan och jag är otroligt stolt över mitt nya produktsortiment säger Ulrika Davidsson

Ulrikas Hälsoprodukter:

Kosttillskott

Klimakterie Balans innehåller bl a olika örtextrakt. till exempel Rödklöver som bidrar till att hantera vallningar, svettningar och humörsvängningar i samband med klimakteriet.

Hormoner i balans är en produkt för kvinnor i fertil ålder. Den innehåller en utvald mix av örter, vitaminer och mineraler. Vitamin B6 reglerar hormonaktiviteten och magnesium bidrar till en normal psykologisk funktion. Att detta fungerar på ett bra sätt är viktigt om man har besvär under sina perioder.

EnzymPro innehåller en unik blandning av naturliga matsmältningsenzymer och sporformade mjölksyrebakterier – Probiotika. Enzymer är viktiga så att matsmältningen fungerar. Sporformade bakterier är motståndskraftig mot magsyran och tas lättare upp av kroppen.

Måltidsersättningar

Måltidsersättare är ett effektivt verktyg för att nå en hälsosam livsstil av flera skäl. Det ger möjlighet till att enkelt kontrollera kaloriintag och portionsstorlekar samt säkerställer att man får i sig viktig näring, vilket är avgörande för viktkontroll.

Produkternas innehåll är anpassat efter Ulrika Davidssons värdegrund och ska ses som ett komplement till ett hälsosamt kostschema. Produkterna innehåller bra källor till näringsrika och naturliga näringsämnen. Produkterna uppfyller Livsmedelsverkets krav på näringssammansättningen som finns för LCD - komplett kostersättning för viktkontroll. I sortimentet ingår:

LCD Blåbärsgröt - LCD (Low Calorie Diet) Gröt med blåbär är en näringsmässigt fullvärdig kostersättning med torkade blåbär, en knaprig frömix och härlig smak av kanel och kardemumma.

LCD Tomatsoppa - LCD (Low Calorie Diet) Tomatsoppa är en näringsmässigt fullvärdig kostersättning med härlig doft och smak av tomat och örter med sting.

LCD Chokladshake - LCD (Low Calorie Diet) Chokladshake är en näringsmässigt fullvärdig kostersättning med härlig smak och doft av choklad.

Läs mer om produktsortimentet här: https://ulrikadavidsson.se/kosttillskott/

För mer information, kontakta gärna:
Ulrika Albers, vd på Ulrikas Kickstart AB
Mob: 070-581 07 94, e-post:
u.albers@ulrikadavidsson.se
www.ulrikadavidsson.se

Peter Carlsson, vd på Medica Clinical Nord Sverige AB

Mob: 072-050 31 45, e-post: peter.carlsson@medicanatumin.se

Mattias Kontio, marknadschef på Medica Clinical Nord Sverige AB
Mob: 076 140 77 78, e-post. Mattias.kontio@medicanatumin.se

Ulrika Davidsson är kostrådgivare, kokboksförfattare och ägare av Ulrikas Kickstart AB som erbjuder digitala kurser kring hälsosamt ätande. Hon föreläser regelbundet om hälsosamma matvanor och hennes böcker har sålts i närmare en miljon exemplar.