Ulrika Davidsson stärker organisationen och tillsätter ny VD

Sedan starten för sex år sedan har Ulrika Davidsson sett ett växande intresse för hälsa. Hennes bolag erbjuder kunderna ett sätt att hitta en hållbar hälsosam livsstil med välplanerade kostscheman och mycket matglädje. Trenden att ta hand om sin kropp har växt sig starkare under åren och Ulrikas kurser, som är rakt igenom digitala, har brutit ny mark och har sett en stark tillströmning av nya kunder. För att möjliggöra nästa steg i bolagets utveckling har Ulrika Albers tillsatts som ny VD.

Ulrika Albers ny VD hos Ulrika Davidsson. Foto: Emelie Westergren samt Maria Östlin

Ulrika Albers kommer närmast från egenvårdsföretaget MedicaNatumin AB där hon varit VD och koncernchef de senaste tre åren. Hon har tidigare en flerårig internationell karriär bakom sig, bland annat inom sälj- och marknad hos Nobia Svenska Kök och AstraZeneca samt inom VSM Group. Ulrika har även arbetat som marknadsstrateg på reklambyrå i London och Jönköping.

”Vi är idag ett av de ledande företagen i Sverige inom hälsa och vi brinner verkligen för att hjälpa våra kunder att uppnå en långsiktigt hälsosam livsstil. Vi ser en stor potential i vårt digitala erbjudande och är glada över att vi fått så många nya kunder det senaste året. Vi kommer att fortsätta att utveckla vår plattform och vårt erbjudande de kommande åren. Jag är mycket glad över att ha rekryterat Ulrika Albers till oss och jag ser detta som ett viktigt steg i att möjliggöra vår tillväxtresa och bygga för framtiden” säger Ulrika Davidsson, grundare och ägare.

”För mig är det en spännande utmaning att gå in som VD och tillsammans med organisationen bygga vidare på det starka erbjudande och varumärke som Ulrika Davidsson har idag. Att få jobba med tjänster och produkter som bidrar till en förbättrad hälsa och en hälsosammare livsstil är enormt positivt” säger Ulrika Albers.

För mer information kontakta gärna Ulrika Davidsson, mail: ulrika@ulrikadavidsson.se

Om Ulrika Davidsson
Ulrika Davidsson utvecklade tidigt ett digitalt koncept för att göra kostrådgivning smidigt och tillgängligt för alla. Med stor kunskap inom måltidsplanering och kosthållning samt inspirerande matglädje erbjuder Ulrika Davidsson onlinekurser med personlig coachning. Alla kurser är anpassade efter olika målsättningar inom kost, livsstil och motion. Ulrika Davidsson är dessutom en omtyckt författare. Sedan 2006 har Ulrika gett ut över 30 kokböcker med hälsosamma recept. Hennes böcker har sålts i över en miljon exemplar och är publicerade på tolv marknader. Flertalet av hennes böcker är dessutom översatta till alla nordiska språk. Bolaget är under ständig tillväxt och har ett starkt team av engagerade medarbetare som brinner för att hjälpa andra att hitta en mer hälsosam livsstil.

Taggar:

Snabbfakta