Ulrika Davidssons bikinidieten - en intensiv och effektiv viktminskningskurs

I juni lanserades Ulrika Davidssons kurs Bikinidieten. En kort och intensiv kurs för de som snabbt vill gå ner några kilon innan det är dags för bad och bikinisäsongen. Kursen finns två eller tre veckor där treveckorsalternativet inleds med en vattenfasta för att ge viktnedgången en extra skjuts.

Maträtter från kursen ”Bikinidieten”. Foto: Malte Danielsson och Ulrika Davidsson

Kursen vänder sig primärt till personer med en övervikt som tycker att sommaren inte bara innebär sol och njutning, utan en hel del stress inför att visa sig på stranden i badkläder. Genom ett tufft och intensivt kostschema kan deltagarna gå ner ca 5–8 kg under dessa två eller tre veckor. Kostschemat bygger på en kost där man varannandag äter 500 kcal och nästkommande ca 800–1000 kcal. Det är inte ett kostschema som Ulrika rekommenderar att man håller fast vid under en längre tid än utsatt då kroppen i förlängningen behöver mer energi, men det är ett effektivt sätt för de personer som känner ett behov av att se en snabb effekt för att fortsätta sin viktresa.

– Bikinidieten är en speciell kurs och hör inte till mitt basutbud. Jag ser dock av mina återkommande kunder att det finns ett önskemål och ett behov att få hjälp med en kort och effektiv viktminskningskurs så här inför badsäsongen. Många behöver få se ett snabbt resultat för att orkar fortsätta med sin viktresa och det är just det jag hoppas kunna uppnå med den här kursen. Jag anser att ett kostschema som detta är ett betydligt bättre alternativ än olika måltidsersättningar som annars är ett alternativ som många använder i dessa lägen. I min kurs äter du vällagad mat med bra råvaror och jag är övertygad om att det är både godare och sundare för kroppen än olika bars och pulvermåltider.

Ulrikas kurser är skapade för att hjälpa människor att leva hälsosamt, må bra och samtidigt äta god mat. Med Bikinidieten vill Ulrika hjälp de som lider av övervikt och behöver få en push och hitta motivation i sin viktresa. I treveckorsalternativet inleds kursen med fyra dagars vattenfasta för att sedan övergå till tre dagars upptrappningskost. Ulrika har själv vattenfastat med jämna mellanrum och upplever att hon får en väldigt positiv effekt av detta, inte bara på vikten utan i hela kroppen. Om kursen efterföljs noggrant beräknas man ha gått ner åtta kilo vid treveckorskursens slut och Ulrika rekommenderar då att man övergår till ett annat kostschema, förslagsvis 800 kcal eller en lågkolhydratkost. Kursen lämpar sig inte för personer med ett BMI under 25.

Kort om ”Bikinidieten”

• Bokningsbar på ulrikadavidsson.se från och med juni 2020
  • Kursens längd: 2 eller 3 veckor
  • Kursens pris: 498 - 649 sek
  • Kursalternativet med 3 veckor innehåller 4 dagars vattenfasta

För mer information kontakta gärna: Anna Matsjons Wickman, mobil: 0766-245 120, mail: anna@ulrikadavidsson.se

Kostrådgivaren och kokboksförfattaren Ulrika Davidsson är en av Sveriges mest populära kost- och hälsoprofiler. Sedan 2006 har Ulrika gett ut över 30 kokböcker med hälsosamma recept. Hennes böcker har sålts i över en miljon exemplar och är publicerade på tolv marknader och flertalet av hennes böcker är översatta till alla nordiska språk. Sedan 2013 driver Ulrika även den populära sommarrestaurangen "Hemma hos Ulrika" i Rone på Gotland.

Taggar:

Snabbfakta