Får toppbetyg i produkttester inför glöggsäsongen

Umida Group AB (publ) har inför högsäsongen av glöggförsäljningen fått stor uppmärksamhet i mediernas traditionella glöggtester och bolagets produktsortiment har fått höga betyg i experternas recensioner av såväl årets nyheter som de bästa valen i glögghyllan.

Umida Group AB (publ) och dotterbolagen Vinfabriken Sverige AB samt Götene Vin & Spritfabrik har mycket att försvara när det gäller produktkvaliteten i det egna glöggsortimentet. Utöver att återkommande vinna alkoholmonopolens blindprovningar i samband med upphandlingar brukar glöggprodukterna även få mycket positiv feedback i journalist- och expertprovningar. Så är fallet även i år, där både nyheterna Blåbärsglögg och G Glögi samt de senaste årens favorit Äppelglögg vunnit stora framgångar i några av de allra största mediernas glöggtester:

• Bäst i test: nr 1 och nr 2 i Ilta-Sanomats (en av Finlands största dagstidningar och nyhetssajter) stora glöggtest (G Glögi röd samt G Glögi vit glögg)
  • Fyra av fem getingar i Expressen (Vinfabrikens Äppelglögg)
  • En av tre utvalda favoriter i Allt om Vin (Vinfabrikens Äppelglögg)
  • En av fem utvalda favoriter i Allas (Vinfabrikens Blåbärsglögg)
  • En av fyra utvalda "goda glöggsorter" i Matmagasinet (Vinfabrikens Äppelglögg)

"Jag är stolt över att vårt hårda arbete med produkt- och konceptutveckling ger positiva resultat och god uppmärksamhet. Även om vi själva är mycket nöjda med årets sortiment så är det tillfredställande när experterna sagt sitt och lyft fram våra produkter som några av de bästa. Jag hoppas att många svenska och finska julfirare skall få en härlig julstämning med hjälp av våra glöggprodukter." säger Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ)

Med de topprankade produkterna till försäljning på fler än 300 Systembolag i Sverige samt över 300 Alko-butiker i Finland har Umida goda förhoppningar om ett stort intresse från konsumenterna. Till de testade produkterna skall sortimentet av alkoholfri glögg via svensk dagligvaruhandel adderas, ett produktsegment där Umida redan fyrdubblat sin försäljning jämfört med föregående år. Umida marknadsför glöggsortimentet i dags- och kvällspress, i sociala medier samt med provsmakningar till konsumenter i julhandeln, allt för att så många som möjligt ska uppmärksamma glöggprodukterna och välja dem denna säsong.

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)70-759 08 90