Lanserar två nya produkter på globalt lanseringsevent för Motörheads spritportfölj

Umida Group AB (publ) arrangerar idag, onsdag 30 januari, tillsammans med dotterbolaget Brands For Fans ett exklusivt globalt lanseringsevent för Motörheads nya spritportfölj. Två nylanseringar gör att spritportföljen nu omfattar totalt fem produkter som tillsammans skall nå målsättningen 25 MSEK i global försäljning under 2019. Eventet hålls i Stockholm för internationella exportpartners, potentiella kunder, samarbetspartners samt journalister och skribenter från dryckes- och rockbranscherna.

Umida Group AB (publ) har tidigare kommunicerat den framgångsrika lanseringen av Motörhead Premium Dark Rum i december 2019 samt försäljningsmålet för varumärket under 2019. Tillsammans med internationella säljpartners har en plan utvecklats för en kraftigt utökad produktportfölj och ett mål om c:a 25 MSEK i nettoomsättning för 2019, en fyrdubbling gentemot 2018.

På kvällens event lanseras de två nya produkterna Motörhead Bömber Shot och Motörhead Iron Fist American Whiskey. Tillsammans med de redan existerande Motörhead Single Malt Whisky, Motörhead Vodka och Motörhead Premium Dark Rum utgör de nu en attraktiv spritportfölj som tillsammans skall vinna nya försäljningspartners och leda varumärket in på nya marknader.

Motörheads legendariske frontfigur Lemmy Kilmister brukade öppna bandets konserter med orden 'We are Motörhead and we play rock n roll'. Hade Lemmy varit med oss idag hade han kunnat lägga till ”and we serve alcohol”. Det är verkligen spännande att Motörheads fantastiska musikkatalog nu matchas av ett brett produktutbud av högkvalitativa spritdrycker. Att kombinera klassisk hårdrock och starka drycker på ett exklusivt event är premiär för Umida och vi är stolta och glada över det intresse som gäster visat för tillställningen." säger Filip Lundquist, global försäljnings- och marknadschef på Umida Group AB (publ).

"Som vi tidigare nämnt så pågår ett intensivt arbete med innovation och konceptutveckling för Motörhead-varumärket. Det är roligt att få premiärvisa de två senaste tillskotten Motörhead Bömber Shot och Motörhead Iron Fist American Whiskey för våra partners och andra speciellt inbjudna. Även om fokus är på den kompletta spritportföljen så visar vi naturligtvis även upp öl- och vin-sortimentet i Motörhead-portföljen." säger Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ).

Brands For Fans är ett svenskt företag på en global arena som sedan starten 2012 blivit ledande inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med och av artister. Bolaget samarbetar bland annat med band/artister som Ghost, Hammerfall, In Flames, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Slayer samt Scorpions. Sedan januari 2018 ingår Brands For Fans i Umida Group.

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ)

Telefon: +46 (0)70-759 08 90