Skriver flerårigt ramavtal med Compass Group i UK och Irland

Umida Group AB (publ) har genom sin partner i Storbritannien Bear Smyth Ltd (UK) tecknat ramavtal med Compass Group om försäljning av bolagets förfyllda vinglas under varumärket HOUSE på idrotts- och kulturarenor samt liveevents som Compass Group opererar. Compass Group UK & Ireland är den ledande catering och serviceoperatören i Storbritannien och Irland med 50 000 anställda och drift på ca 7 000 olika platser, från oljeplattformar och sjukhus till arenor och live events. Bear Smyth Ltd har som prioriterad partner till Compass Group redan bl a Chelsea FC, Reading FC och Newmarket Race courses som kunder för Umidas förfyllda vinglas. Avtalet är flerårigt och Umida lämnar ännu ingen prognos för den resulterande nettoomsättningen.

Umida Group AB (publ) har sedan 2013 samarbetat med Bear Smyth Ltd (UK) om försäljning av Umidas produktsortiment av förfyllda vinglas i Storbritannien och Irland. Genom Bear Smyth har Umidas produkter tagits in på många arenor på de brittiska öarna, som t ex SEC Hydro i Glasgow och  SSE Arena, Wembley. Bear Smyth har nu tecknat ett ramaavtal med Compass Group UK & Ireland där man blir prioriterad partner för samtliga arenor och events där Compass Group ansvarar för driften av restauranger och barer.

"Jag är mycket glad över hur Bear Smyth under lång tid arbetat hårt för att etablera ett starkt samarbete med Compass Group som är den ledande operatörn inom sitt segment. Positionen som prioriterad partner för hela Compass Group ger oss en mycket god tillväxtmöjlighet för våra förfyllda vinglas och avtalet är ett kvitto på att vi levererar attraktiva produkter med hög kvalitet. Samtidigt ger det oss en möjlighet för vårt övriga sortiment av produkter för restauranger och storkök." säger Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ).

"Vi är stolta över att tas upp i Compass Groups exklusivt utvalda skara av prioriterade partners, det är en viktig milstolpe för vårt företag som vi arbetat för under en lång tid. Vi fokuserar nu på att säkerställa så många ordrar som möjligt inför höstens serie- och ligastarter och många andra evenemang på Compass Groups arenor över hela Storbritannien och Irland." säger Gerry Smyth, grundare och direktör på Bear Smyth Ltd.

Umida lämnar ännu ingen prognos för nettoomsättningen från det nya samarbetet.

Compass Group UK & Ireland är den ledande catering och serviceoperatören i Storbritannien och Irland. Compass Group UK & Ireland har 50 000 anställda på fler än 7 000 olika platser, från oljeplattformar och skolor till sjukhus och sportarenor. Genom sina varumärken Levy Restaurants och Jockey Club Catering är Compass Group marknadsledare på sport, underhållning,hästkapplöpningar och konferensanläggningar etc. För mer info om Compass Group UK,
se
www.compass-group.co.uk

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ)     Telefon: +46 (0) 70-759 08 90

Denna information är sådan information som Umida Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 juni 2017.