Umida: Anställer ny CFO

Umida Group AB (publ) (“Umida”, “Bolaget”) har under augusti anställt en ny CFO. Ana Mészáros tillträde under augusti som ny CFO för bolaget. Ana kommer senast från en ekonomiroll hos dryckesbolaget Anora.

Bolagets nya CFO, Ana Mészáros, har en masterutbildning inom ekonomi från Stockholms Universitet. Utöver det har Ana lång erfarenhet från nordiska roller inom ekonomi och finans från både dagligvaruhandeln och alkoholbranschen från internationella företag som KPMG, Procter & Gamble och senast från nordens största alkoholföretag, börsnoterade Anora.

Ana tillträde som CFO under augusti och går parallellt med tidigare CFO, Aron Källström, under en överlämningsperiod.

”Jag vill tacka Aron för sina nästan 5 år som CFO i bolaget. Aron har varit en central spelade för bolaget under dessa år och hans lojala och hårda arbete har varit mycket uppskattat. Med Ana som CFO får vi nu gedigen erfarenhet från både alkoholbranschen och dagligvaruhandeln samt erfarenhet från att driva både egna och andras varumärken. Ana har också ett starkt track record av att initiera och få resultat från marginalhöjande aktiviteter vilket ligger helt i linje med vart vi är på väg.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.