UMIDA: Inleder samarbete med Ozzy Osbourne och lanserar ny gin i alla Systembolagsbutiker

Umida Group AB (publ) har ingått ett samarbetsavtal med ytterligare en världsartist, Ozzy Osbourne. Under affärsområdet Brands For Fans kommer Umida att lansera den tidigare annonserade offertvinsten London Dry Gin i samarbete med Ozzy Osbourne. Ozzy Osbourne The Ultimate Gin 47% kommer att lanseras den första december i alla Systembolagets butiker.

Som tidigare kommunicerats vann bolaget Systembolagets senaste upphandling av gin, i konkurrens med 36 andra produkter. Umida vann inte bara ginupphandlingen utan fick även högst poäng av alla provade produkter inom alla kategorier vid upphandlingsfönstret för nya produkter som ska lanseras under december. Ginen lanseras nu tillsammans med Ozzy Osbourne, är en London Dry Gin på 47% och paketeras i en PET-flaska på 700ml. Produkten kommer att kosta 299kr, har säljstart den första december och kommer då att finnas i Systembolagets alla butiker.

Ozzy Osbourne inledde sin karriär som frontman i det ikoniska rockbandet Black Sabbath, men lämnade gruppen 1979. 1980 slog Ozzy igenom som soloartist med albumet Blizzard of Ozz. Ozzy är även internationellt uppmärksammad för TV-serien The Osbournes där tittarna fick följa Ozzy och hans familj. Ozzy är en av rockartisterna med störst följarskara inom sociala medier, totalt har Ozzy 21,8 miljoner följare över plattformarna Facebook, Instagram och Twitter. Ozzy är fortfarande aktiv och kommer från januari 2022 vara ute på en Europaturné med ett stopp på Friends Arena i Stockholm den 19 februari 2022. Den nya gin-produkten är uppkallad efter Ozzys fjärde studioalbum, The Ultimate Sin, som bland annat innefattar hitsingeln Shot in the Dark.

”Det är med glädje som vi välkomnar Ozzy Osbourne in till familjen av världsartister som samarbetar med Brands For Fans. Vi har haft en dialog med Ozzy under en längre tid och vi har diskuterat olika projekt. Att vi nu lanserar denna offertvinst med Ozzy kändes helt rätt för båda parter och ett perfekt sätt att starta samarbetet. Ozzy har en imponerande stor följarskara och han ses av många som en levande legend. För Ozzys fans utanför Sverige kommer Ozzy Osbourne The Ultimate Gin att säljas med hemleverans från vår egen webbshop.” säger Filip Lundquist, VD för Umida Group AB (publ).

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ)

Telefon: +46 (0)769 42 41 21