UMIDA: KISS Rum Kollection har idag utökats med KISS Detroit Rock Rom

Umida Group AB (publ) lanserade idag genom dotterbolaget Brands For Fans den andra produkten inom portföljen KISS Rum Kollection. KISS Detroit Rock Rum lanseras som en tillfällig lansering i 218 butiker samt via Systembolagets websida.

Legendariska rockikonerna KISS skapar vågor på dryckesmarknaden med KISS Rum Kollection – portföljen inkluderar nu Kiss Black Diamond Premium Dark Rum och KISS Detroit Rock Premium Dark Rum.

Idag lanserades KISS Detroit Rock Premium Dark Rum med namnet lånat av en av fansens favoritklassiker, ‘Detroit Rock City’ lever denna premiumrom upp till låtens arv. En otroligt mjuk rom, baserad på ett urval av de finaste Dominikanska romfaten lagrade mellan 8 och 15 år. Romen håller exceptionellt hög kvalitet och fick sin listning via Systembolagets blindprovningsprocess. Umida Groups internationellt erkända Master Blender, Daniel Henriksson har tillsammans med bandet skapat en balanserad men slagkraftig rom som tilltalar såväl romkonnässörer som kräsna KISS-fans världen över. Designen på flaskan kommer också tilltala alla KISS-fans med sina referenser till dubbelplatina-albumet Destroyer, som inleder med just Detroit Rock City.

KISS säger:

KISS founding member, Paul Stanley, “When Brands For Fans approached us we suggested a KISS Rum Kollection. Our master blended rums now showcase individual distinct and unique nuances making them awesome to stand alone or rock out in a cocktail.”

“Vilken månad vi har haft sedan lanseringen av KISS Black Diamond. Produkten går mycket stark på Systembolaget och att vi idag utökar portföljen med den högklassiga KISS Detroit Rock är fantastiskt. Listningen av KISS Detroit Rock rom är en tillfällig volymlansering vilket innebär att Systembolaget kommer att köpa in 12 000 flaskor. Hur snabbt dessa flaskor tar slut är det ingen som vet men de första timmarna har startat bra och det finns butiker som redan nu sålt slut på sitt initiala lager. Än finns det flaskor kvar för er som inte hunnit gå till en butik eller beställt via websidan.” säger Filip Lundquist, VD för Umida Group AB (publ).

Om KISS Detroit Rock Premium Dark Rum:

Doft: Nyanserad kryddighet, tydlig ekfatskaraktär med noter av arrak, torkade fikon, sultanrussin, farinsocker och choklad.

Smak: Initialt återhållen sötma, växer med arraknoter, mörk choklad, aprikos, torkade fikon, nötter, knäck och apelsin.

KISS Detroit Rock Premium Dark Rum
Systembolagets artikelnummer:
Alkoholhalt: 45%
Ursprung:
Ett urval av romfat från Dominikanska Republiken lagrade mellan 8 och 15 år.
Volym: 700 ml
Pris: 449 Sek

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ)                       Telefon: +46 (0) 769 42 41 21