UMIDA: Lanserar den tredje produkten från Joluca Cocktails, Joluca Lada Pineapple & Coconut

Umida Group AB (publ) startade under 2022 det delägda varumärket Joluca Cocktails. Två produkter lanserades under 2022 och dessa har nått en försäljning över 550 000 burkar och en nettoomsättning över 5 MSEK. Idag lanseras den tredje produkten, Joluca Lada Pineapple & Cocnut. Under lanseringsfasen kommer produkten att finnas tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment och förutspås stå på butikshyllorna inom en snar framtid.

Joluca Cocktails grundades 2022 som ett delägt vägmärke och bolag mellan humorgruppen JLC, som består av Jonas Fagerström, Carl Déman och Lucas Simonsson samt Umida. Umidas expertis inom högkvalitativ dryck och försäljning mot Systembolaget kombinerat med Jonas, Lucas och Carls enorma kreativitet resulterade i varumärket Joluca Cocktails som nu lanserar den tredje produkten, Joluca Lada Pineapple & Coconut. Den nya produkten är komponerad av Jonas, Lucas och Carl tillsammans med Umidas Master Blender, Daniel Henriksson, med en lång historik att vinna Systembolagets upphandlingar.

Joluca Lada Pineapple & Coconut är en kolsyrad blanddryck (ready to drink) med smak av ananas och kokosnöt. Produkt har hämtat inspiration från exotiska breddgrader där tropiska smaker dominerar. Jonas, Lucas och Calle har här fått komponera ihop sina favoritsmaker och produkten spås bli en storsäljare. Förhoppningen är att Joluca Lada Pineapple & Coconut ska få minst lika varmt mottagande som sina föregångare. Produkten kommer i ett nytt format, en 275 ml glasflaska med skruvkork till ett attraktivt konsumentpris om 16,90 kr.

”Nästan ett år efter lanseringen av den andra produkter Joluca Cocktails Gin & Tonic kommer nu en helt ny typ av produkt inom Joluca Cocktails. Produkten har en flörtigare och mer tropisk smak samt att den är paketerade i en glasflaska med skruvkork till ett pris om 16,90 kr som vi tror passar vår målgrupp. Förhoppningen är att dessa modifieringar ska få än mer fart på den redan starka försäljningen inom Joluca Cocktails. Vi hoppas även att detta ska bli en given dryck under sommarens festliga tillställningar. Produkten bör kylas och njutas direkt från flaskan eller servera i ett glas med ett par isbitar.” säger Filip Lundquist, VD för Umida Group AB (publ).

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21