UMIDA: Lanserar idag ett nytt samarbete med Skid Row

Umida Group AB (publ) lanserar idag en spritportfölj med amerikanska rockgruppen Skid Row. Portföljen inkluderar Skid Row 18 and Life Single Origin Ultra Premium Rom samt Skid Row Midnight Vodka. Skid Row, som har flera platinaskivor och är kända för sina elektrifierande framträdanden och tidlösa hits och tar nu sin passion för musik och kopplingen till fans till en helt ny nivå genom att ge sig in i spritvärlden.

Skid Row bildades mitten av 80-talet i New Jersey USA, och blev då en av hårdrockens största namn med albumen "Skid Row" (1989) och "Slave to the grind" (1991). Albumen sålde miljonupplagor och hade hitlåtar som "18 AND LIFE", "I REMEMBER YOU" och "MONKEY BUSINESS". Efter det så följde tuffa år med sångarbyten och inte många skivsläpp. Nu gör Skid Row revansch med förra årets framgångsrika albumsläpp "The gang's all here” där nya sångaren Erik Grönwall gör entré. Erik känner vi väl här i Sverige som tidigare vinnare i svenska versionen av IDOL och som före detta. sångare i H.E.A.T.

Efter mer än ett års produktutveckling blir denna spännande portfölj en naturlig del av bandets kreativitet, och erbjuder både fans och spritentusiaster chansen att uppleva samma nivå av intensitet och kvalitet som de förväntar sig av Skid Rows musik. För hängivna Skid Row-fans är spriten en möjlighet att kopplas samman med bandets historia genom varje klunk av de noggrant utvalda dryckeskoncepten.

“Som svensk har jag följt Brands for Fans under lång tid och älskar deras koncept. När jag gick med i Skid Row visste jag att jag behövde samla svenskarna för att få ut en Skid Row rom och vodka. Jag är otroligt glad över att slå ihop två av de coolaste varumärken jag känner till och jag ser fram emot att kunna erbjuda Skid Row-vodkan och -rommen till fans världen över.” Erik Grönwall bandet sångare.

De två första produkterna som lanseras inom Skid Row Spirits är Skid Row 18 and Life Single Origin Ultra Premium Rom som är en extremt högkvalitativ 18-årig mörk rom samt Skid Row Midnight Vodka som är en högkvalitativ vodka. Båda produkterna paketeras i effektfulla flaskor som kommer att sticka ut. Lanseringen kommer att starta via Brands for Fans europeiska webbshop för att sedan kompletteras med Systembolaget den 29 november.

”Det har varit en fanatiskt kul process att få jobba med Skid Row gänget under det senaste året. Att vi nu får börja skörda frukten och kan presentera dessa nya produkter känns väldigt tillfredställande. Kvaliteten är som alltid förstklassig och jag känner mig säker på att Skid Rows fans kommer uppskatta dessa två produkter.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.