UMIDA: Lanserar idag KISS Cold Gin exklusivt via den egna webbshopen

Umida Group AB (publ) meddelade den 29 mars att bolaget ämnar lansera en gin tillsammans med KISS. Produkten KISS Cold Gin finns från och med idag tillgänglig för köp via bolagets egen webbshop, www.brandsforfans.com.

Under augusti 2020 inledde Umida ett samarbete med det legendariska rockbandet KISS. KISS är det band i världen som har de högsta merchandiseintäkterna genom tiderna och den första produktlanseringen tillsammans med Umida i höstas blev även den en stor succé. Två prisvinnande romprodukter genererade på knappa fem månader ca 10 MSEK i nettoomsättning och nu lanseras nästa produkt i samarbete med KISS. KISS Cold Gin är en högkvalitativ premium distilled gin och den mest efterlängtade produkten från fansen. 1974 släppte KISS låten ”Cold Gin” som är en av KISS största hits, med den klassiska refrängen ” Ooh, it's cold gin time again, You know it'll always win, Cold gin time again, You know it's the only thing, That keeps us together.” KISS Cold Gin ser nu ljuset för första gången, något fansen tålmodigt väntat på i hela 47 år.

KISS Cold Gin är från och med idag kl 10.23 tillgänglig för fans ute Europa via köp på Umidas egna webbshop, www.brandsforfans.com. Redan nästa vecka kommer KISS Cold Gin även att kunna beställas på Systembolaget och under början av juli kommer produkten att finnas hos våra distributörer runt om i Europa.

”Idag tar vi första steget i lanseringen av KISS Cold Gin. Vi har under någon vecka teasat med bilder på etiketten men nu kan vi äntligen börja försäljningen och visa upp hela mästerverket. Fansen har verkligen efterfrågat denna produkt och att vi fått förtroendet av KISS att lansera KISS Cold Gin efter nästan fem decennier år är vi både ödmjuka och tacksamma för. Detta är ytterligare ett bevis på den höga kvalitet våra produkter håller och den mycket goda relationen och starka försäljning vi skapat tillsammans med KISS. Lanseringen av KISS Cold Gin blir också den riktiga starten för vår webbshop. Kommande månader blir därför väldigt spännande och det ska bli intressant att följa om KISS Cold Gin kan överträffa den starka försäljningen som vi haft av KISS Black Diamond Premium Dark Rum.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB (publ).

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ)                      Telefon: +46 (0) 769 42 41 21