Umida: Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 6 B

Idag, den 11 oktober 2024, är den sista dagen för handel med teckningsoptioner av serie TO 6 B i Umida Group AB (publ):s (“Umida”, “Bolaget”). Innehavare av teckningsoptioner av serie TO 6 B äger rätt att för varje teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Umida till en kurs om 1,30 SEK per aktie. Nyttjandeperioden löper till och med den 15 oktober 2024.

Varje teckningsoption av serie TO 6 B berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Umida under nyttjandeperioden som pågår från och med den 1 oktober 2024 till och med den 15 oktober 2024. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 15 oktober 2024.

Vid fullt nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 6 B tillförs Bolaget cirka 10 MSEK före kostnader om cirka 0,4 MSEK.

För att dina teckningsoptioner inte ska mista värdet krävs att du tecknar nya aktier, med stöd av teckningsoptioner, senast klockan 15:00 CEST den 15 oktober 2024, alternativt säljer dina teckningsoptioner senast den 11 oktober 2024.

Memorandum, fullständiga villkor och anvisningar för teckningsoptioner av serie TO 6 B finns tillgängliga på Bolagets webbplats https://umidagroup.com.