UMIDA: Teckningsoptioner upptas till handel mellan den 27 juni till 11 oktober

Som beslutat via extra bolagsstämman den 17 juni 2024 har bolaget delat ut teckningsoptioner av serie TO1 till bolagets befintliga aktieägare införda i Euroclears aktiebok den 19 juni 2024. Teckningsoptionerna kommer att upptas till handel mellan den 27 juni till den 11 oktober.

Vid extra bolagsstämman den 17 juni röstades styrelsen förslag om sakutdelning av teckningsoptionerna igenom. Beslutet innebar att 3 669 704 teckningsoptioner av serie TO1 delas ut till aktieägarna efter avstämningsdagen den 19 juni 2024. Beslutet innebar att innehav av tio (10) aktier (oavsett serie) berättigar till utdelning av en (1) teckningsoption av serie TO1. Varje teckningsoption av serie TO1 berättigar till teckning av en (1) ny B-aktie till en teckningskurs om 1,30 kronor. Nyteckning av aktier genom nyttjande av teckningsoptionerna av serie TO1 ska ske under perioden från och med den 1 oktober 2024 till och med den 15 oktober 2024.

Teckningsoptionerna kommer att upptas till handel med första handelsdagen den 27 juni och sista handelsdag den 11 oktober.

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21