Företagare delar med sig på Match Up

”Det är genom att dela med sig och hjälpas åt som vi kan bli en hubb att räkna med.” Det säger Maria Olofsson på Uminova Innovation. 15 februari är det därför dags för Match Up på Uminova Science Park, ett lättsamt after work-event där konkreta samarbeten kan ta form.

"Det händer massor i Umeå och Västerbotten just nu. Bolag köps upp, nya startups dyker upp, våra etablerade it-bolag växer och frodas. Vi vill helt enkelt samla alla dessa företagare, såväl nya som etablerade, för att fira de framsteg som görs och för att hitta nya samarbeten", säger Maria Olofsson, affärscoach på Uminova Innovation och konferencier under kvällen.

På scenen kommer hon att göra några korta intervjuer med inspirerande personer från regionen och från Stockholm. På plats finns bland andra Kerstin Cooley från investmentbolaget Moor, Mattias Wiking från spelbolaget Paradox Arctic, Arish Karadaghi från SUP46 och Jonas Sandell, Danske bank, som representerar satsningen The Hub.

Men viktigast är ändå ”de tre M:n”: minglet, maten och den magi som kan uppstå när smarta människor möts.

"Vi pratar ofta om att skapa en 'pay it forward'-kultur, där företagare delar med sig och skickar vidare sin kunskap och sina kontakter. En tanke med Match Up är därför att alla ska kunna dela med sig av ett gott råd till någon annan. Det behöver inte vara svårare än så!, säger Maria Olofsson.

Tid: onsdag 15 februari kl 16-20.
Plats: Gröna huset i Uminova Science Park, mittemot IKSU
Uminova Innovation bjuder på mat, dryck och inspirerande program.

Hanna Kangassalo
hanna.kangassalo@uminovainnovation.se

Uminova Innovation
Uminova Innovation är en företagsinkubator som stöttar människor med goda idéer och stora ambitioner. Vi vill att de ska skapa hållbara företag med produkter eller tjänster som löser verkliga problem, gärna på en global marknad.