CAN Marketing UF tävlar för Sverige i EM i Ung Företagsamhet

Under SM i Ung Företagsamhet den 19 maj utsågs CAN Marketing UF till årets UF-företag 2020. Nu får de representera Sverige i EM, JA Europe Company of the Year Competition, som går av stapeln den 22-24 juli och anordnas av Junior Achievement Portugal.

CAN Marketing UF vill förbättra utomhusmiljön i Sverige genom att renovera papperskorgarna och öka tillväxten i städerna genom att erbjuda marknadsföring för företag och en möjlighet för kommuner att sprida budskap och informera befolkningen. Företaget består av Emelie Andersson, Eric Carlqvist och Oscar Nyman, från Katedralskolan i Linköping.

–  Vi ser fram emot att få ta del av vad de andra UF-företagen från hela Europa har för idéer och ta lärdom av dem för att utveckla oss själva och vårt företag. Sen hoppas vi såklart på att vinna, säger Oscar Nyman, vd på CAN Marketing UF.

I JA Company of the Year Competition tävlar CAN Marketing UF mot 40 andra UF-företag bestående av närmare 200 företagsamma ungdomar från hela Europa.

– I år får vi följa tävlingen digitalt men precis som tidigare år är det fantastiskt att se dessa ungdomars företagsamhet och hur de utvecklat både sig själva och sina företag under året. Det ger hopp om framtiden. Entreprenörskap är viktigare än någonsin, säger Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet i Sverige.

Tävlingen genomförs helt digitalt och CAN Marketing UF finns tillgängliga i Sverige före, efter och under tävlingen för intervjuer.

Läs mer om CAN Marketing UF här:
Webb: canmarketing.se
Facebook:facebook.com/CAN.Marketing.uf
Instagram: instagram.com/canmarketingse

För mer information, vänligen kontakta:

Julia Brandt, kommunikatör på Ung Företagsamhet Sverige Tel: 08-783 80 74,
e-post: julia.brandt@ungforetagsamhet.se

Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet Sverige Tel: 08-783 80 88,
e-post: cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement. Sedan 1980 har vi utbildat över 450 000 gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande. Sedan 2010 arbetar vi även i grundskolan. Ung Företagsamhet ger barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Vi driver även nätverket UF alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och över 100 anställda i hela landet och stöds av offentliga medel och det privata näringslivet.

Citat

I år får vi följa tävlingen digitalt men precis som tidigare år är det fantastiskt att se dessa ungdomars företagsamhet och hur de utvecklat både sig själva och sina företag under året. Det ger hopp om framtiden. Entreprenörskap är viktigare än någonsin.