Entreprenörskap med festivalkänsla!

Framtidens företagande formas under Malmöfestivalen - Parallellt med Skandinaviens största upplevelsefestival i stadsmiljö, samlas Ung Företagsamhets alumner i Malmö. Unga entreprenöriella kommer från hela Sverige för att under tre dagar få inspiration och energi till att ta sin drivkraft och företagsamhet vidare.

Den 16-18 augusti 2013 arrangeras nationella UF Alumni-dagarna under ett somrigt Summer Camp i Malmö. Tanken är att blanda entreprenörskap med konserter och festivalaktiviteter för att ge deltagarna en annorlunda upplevelse, och kunna tänka mer kreativt kring de olika frågor som diskuteras under dagarna. UF Alumni bygger på relationer och på UF Alumni Summer Camp träffas likasinnade för att diskutera sina drömmar och affärsidéer.

Deltagarna kommer bland annat få besöka Inkubatorn Minc, få en Inspirationsföreläsning av IT-entreprenören Hampus Jakobsson och delta i uppdrag på Malmöfestivalen.

- Programmet blir både givande och utmanande för våra deltagare, och sedan blir det såklart minnesvärt på grund av alla människorna som deltar och engagerar sig! säger Julia Tollin, nationell koordinator för UF Alumni.

I samarbete med Malmöfestivalen så kommer även Ung Företagsamhet i Skåne att finnas på plats i bästa läge med stort tält på Gustav Adolfs Torg.  Under veckan kommer det att arrangeras olika aktiviteter och flera företag finns på plats för att prata entreprenörskap och företagsamhet med ungdomarna. Veckan avslutas med en paneldebatt kring ”ungt företagande” med både företagare, organisationer och alumner i panelen.

-Vi vill finnas på plats för att göra Ung Företagsamhet mer synligt och möta ungdomar på deras plattform, säger Susan Wahlgren Persson regionchef på Ung Företagsamhet i Skåne.

Program: http://www.ungforetagsamhet.se/program-for-uf-alumni-summer-camp

Mer information finns på: www.ungforetagsamhet.se

Följ oss även på facebook: www.facebook.com/ungforetagsamhet.alumni

Kontakt:
Julia Tollin, Nationell koordinator för UF Alumni
e-post: julia.tollin@ungforetagsamhet.se Telefon: 0703-21 14 42

Susan Wahlgren Persson, Regionchef Ung Företagsamhet i Skåne
e-post: susan.wahlgren@ungforetagsamhet.se, Telefon: 0709-38 37 17

Cecilia Nykvist, VD för Ung Företagsamhet i Sverige
e-post: cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se Telefon: 0725-65 98 66

Ung Företagsamhet är en ideell, partipolitiskt obunden organisation vars syfte är att samverka med skolan för att införa företagsamhet och ett engagerat näringsliv i det svenska utbildningssystemet. Lärare erbjuds stöd och vägledning och eleverna ges möjlighet att utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Detta genom en kombination av teori och praktik.Ung Företagsamhet har tre olika utbildningskoncept för grundskola och gymnasiet samt ett Alumni-nätverk bestående av före detta UF-företagare.

Ung Företagsamhet gör skillnad!
”Effekter av utbildning i entreprenörskap”.