Möt framtiden på Stockholmsmässan –  snart avgörs SM i Ung Företagsamhet 2019

Välkommen att träffa Sveriges främsta unga entreprenörer som visar upp sina företagsidéer, säljer sina produkter och tävlar om SM-guld på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Den 6-7 maj avgörs SM i Ung Företagsamhet 2019Hundratals UF-företag från hela landet ställer ut och säljer sina produkter. På mässan tävlar eleverna i flera olika tävlingar

Press och media är välkomna att delta vid jurypresentationerna för finalisterna till kategorierna Årets tillväxtföretag och Årets UF-företag. För mer detaljer och tider, läs mer här.

Måndagen den 6 maj 2019 klockan 17.00 är press och media välkomna till Victoriahallen för invigningen av SM i Ung Företagsamhet. Då delas priserna Bästa årsredovisningÅrets tillväxtföretag, Årets affärsplan ut, samt stipendiet Från UF till AB och Svenska Dagbladets Årets Affärsbragd 2019. Klockan 18.30 öppnar mässan för allmänheten i A-hallen på Stockholmsmässan med cirka 800 gymnasieelever tillika UF-företagare från hela landet. Mässan stänger klockan 21.00.

Tisdagen den 7 maj är mässan öppen för allmänheten mellan klockan 9.00 och 15.00. På kvällen koras bland annat vinnaren av Årets UF-företag 2019. Vinnaren får äran att representera Sverige vid JA Europe Company of the Year Competition i Lille, Frankrike, i början av juli.

Följ prisutdelningen under kvällen den 7 maj live på Facebookvia https://www.facebook.com/ufsverige/ Senare under tisdagskvällen presenteras samtliga vinnare i ett pressmeddelande.

Välkommen till SM i Ung Företagsamhet
Måndag 6 maj 18.30  21.00
Tisdag 7 maj 9.00  15:00

Plats: Stockholmsmässan i Älvsjö

All information om SM i Ung Företagsamhet finns på https://ungforetagsamhet.se/sm2019
Evenemanget livesänds på Facebookhttps://www.facebook.com/ufsverige/

För mer information och anmälan, vänligen kontakta:
Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet Sverige
Tel: 08-783 80 88e-post:cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se

Anna Bornhammar, kommunikationsansvarig på Ung Företagsamhet Sverige
Tel: 072-712 98 42, e-post: anna.bornhammar@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement. Sedan 1980 har vi utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande. Sedan 2010 arbetar vi också på grundskolan. Ung Företagsamhet ger barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Vi driver även nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 100 anställda i hela landet och stöds av offentliga medel och det privata näringslivet.