Ungdomar från hela Sverige tävlar digitalt – snart avgörs SM i Ung Företagsamhet 2020

Den 19 maj avgörs SM i Ung Företagsamhet 2020. UF-företag från hela landet tävlar i totalt tretton kategorier, i allt från Årets Affärsplan till Årets Innovation och inte minst Årets UF-företag.

I år sker SM helt digitalt där eleverna får pitcha framför juryn i digitala juryrum. Prisutdelningen livesänds på Facebook @ufsverige den 19 maj, klockan 19:00, från en studio på Hotel At Six. Under en och en halv timme kommer programledarna Julia Tollin och Staffan Taylor guida genom prisutdelningar i 13 kategorier och ta emot gäster. Några av gästerna som deltar via länk är Prins Daniel och näringsminister Ibrahim Baylan.

Här finns samtliga tävlande i samtliga kategorier. Vinnarna av Årets UF-företag kommer representera Sverige i EM i Ung Företagsamhet , den 22-24 juli, som i år anordnas av Junior Achievement i Portugal.

Följ prisutdelningen under kvällen den 19 maj live på Facebook, via @ufsverige. Senare under tisdagskvällen presenteras samtliga vinnare i ett pressmeddelande.

För mer information vänligen kontakta:
Tel: 08-783 80 88, e-post:
cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se

Anna Bornhammar, kommunikationsansvarig Ung Företagsamhet Sverige
Tel: 072-712 98 42, e-post:
anna.bornhammar@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement. Sedan 1980 har vi utbildat över 450 000 gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande. Sedan 2010 arbetar vi även i grundskolan. Ung Företagsamhet ger barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Vi driver även nätverket UF alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och över 100 anställda i hela landet och stöds av offentliga medel och det privata näringslivet.