ALKOHOLFRITT PÅ STUDENT’S NOBEL NIGHTCAP®

Igår gick Nobelfesten av stapeln och på den traditionella efterfesten Student’s Nobel NightCap®, som anordnas av Stockholms universitet, serverade Ungdomens Nykterhetsförbunds kampanj Bryt alkoholfria drinkar till besökarna.

Ungdomens Nykterhetsförbund (UNF) har under 2015 drivit kampanjen Bryt, som syftar till att bryta alkoholnormen, som bland annat har jobbat med att öka tillgången och efterfrågan på alkoholfritt. Att alkoholfritt blir allt vanligare märks tydligt. Det märks inte minst vid större engagemang. Igår under Student’s Nobel NightCap®, den traditionsenliga efterfesten till Nobelfesten som Stockholms universitet anordnar, var alkoholfritt en tydlig trend. Under kvällen fanns Bryt på plats med en alkoholfri bar där tre olika drinkar serverades.

-       Det är roligt att alkoholfritt numera är ett självklart inslag på sådana här tillställningar och såklart extra kul att Bryt fick frågan, säger Amanda Borg, kampanjledare för Bryt.

Under kvällen kunde gästerna skåla i alkoholfri rabarberbellini, flädermojito och en alkoholfri Royal.

Amanda Borg

Kampanjledare Bryt