• Unibail-Rodamco-Westfield/

Årets ”Westfield Good Festival” bjuder på bland annat remake-kollektion av den framstående upcycling-designbyrån SUCRE och utökad exklusiv butik för klädbyte

Under hela v18, den 29 april – 5 maj, är det dags för årets ’Westfield Good Festival’. Det är ett årligt evenemang som lanserades i 22 Westfield-centrum runtom i Europa under 2023, vars syfte är att inspirera och stödja konsumenter som vill leva mer hållbart. Eventet sker i samarbete med butiker, partners och ideella organisationer som till exempel Rädda Barnen.

Westfield Good Festival äger rum i både Westfield Mall of Scandinavia och Westfield Täby Centrum. Det kostnadsfria eventet kommer att erbjuda besökare en blandning av upplevelser och aktiviteter, till exempel återkommer succén med klädbytardagar i ännu större tappning. Den 26 april öppnar klädinsamlingen på respektive köpcentrum och under Good Festival kommer Westfields egna klädbytarbutiker att öppna upp där besökarna kan byta till sig sina nya plagg. Under veckan kommer också Westfield Remake Collection presenteras i samarbete med den framstående upcycling-designbyrån Sucre Design Studio.

I Westfield Mall of Scandinavia kommer besökare bland annat att få uppleva en remake-ateljé med Sucre Design Studio och Waxiu Shehu, skräddarservice, provsmakning av mat, klädbytarbutik (3–5 maj), sticklingsbyte samt musik med DJ.

I Westfield Täby centrum erbjuds skräddarservice, cook-along med finalisterna i Sveriges Mästerkock, klädbytarbutik i samarbete med Ett Hållbart Täby (1–5 maj), sticklingsbyte, Täby-Katten show för de yngre besökarna, remake workshops och värderingshjälp med Stockholms Auktionsverk som fyller 350 år.

"Ett av våra viktigaste fokus just nu är att utforska hur vi kan verka för en mer hållbar framtid inom handeln. Vi ser en ökad efterfrågan från våra kunder gällande både hållbara koncept och möjligheter till cirkuläritet, så genom Westfield Good Festival vill vi inspirera och engagera till mer hållbara initiativ. Besökare kommer få se hur man själv kan ’remake’ och ta hand om sina befintliga kläder samt ta pulsen på sitt eget beteende för att se hur man kan göra mer hållbara val i vardagen. Butiker hos oss får också möjlighet att visa upp och berätta mer om sina egna hållbarhetsinitiativ”, säger Louise Ryning, Director of Operations URW Northern Europe

Westfield Good Festival är en del av Unibail-Rodamco-Westfields hållbarhetsagenda Better Places, som syftar till att stödja städernas miljöomställning och en hållbar utveckling av detaljhandeln. Mer information om Better Places finns här: https://www.urw.com/csr/better-places

För mer information om vad som händer i centrumen under Westfield Good Festival, besök deras hemsidor och/eller sociala medier.

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 72 köpcentrum i 12 länder, varav 38 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 2.5 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 50 miljarder euro till 86% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2023).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

​​​​​​​Årets Westfield Good Festival, i Westfield Mall of Scandinavia och Westfield Täby Centrum den 29 april- 5 maj, bjuder på bland annat klädbytarbutik, remake-ateljé med Sucre Design Studio och Waxiu Shehu, skräddarservice, sticklingsbyte och cook-along med finalisterna i Sveriges Mästerkock.

Louise Ryning, Director of Operations URW Northern Europe