Bestseller satsar ytterligare i Nacka Forum med feminint och dressat koncept från VILA

I slutet på september öppnar VILA en ny butik med ett nytt, välkomnande och feminint koncept i Nacka Forum. Det blir en ytterligare satsning från Bestseller som redan har butikerna Vero Moda och Jack & Jones i centrumet. Butiken kommer att ligga i Atrium och planeras erbjuda VILAs fulla sortiment inom dammode.

I slutet på september öppnar VILA en butik med ett nytt, välkomnande och feminint koncept i Nacka Forum. Det blir en ytterligare satsning från Bestseller som redan har butikerna Vero Moda och Jack & Jones i centrumet. Butiken öppnar i Atrium, mellan Cervera och Röda Korset, och kommer att erbjuda VILAs fulla sortiment inom dammode på en yta om strax under 200 kvm. VILA har i dagsläget 4 butiker i Stockholmsområdet där den butiken som ligger närmast geografiskt, i Sickla, planeras stänga för att kedjan ska satsa fullt på butiken i Nacka Forum.

”Vi fortsätter att både utveckla och förfina vårt butiksnät för VILA där öppningen i Nacka Forum är en del av utvecklingen. Vi tror starkt på att vårt dressade, feminina sortiment matchar fint in med kunderna i Nacka”, säger Anna Karin Holck, Country Retail Manager Bestseller

Unikt för VILAs butiker är att varje butik driver både fysisk och digital handel genom att ha sin egen webshop - det gör att kunden kan handla från den lokala butiken även hemifrån. Butiken driver trafik till sin fysiska butik och webshop genom sitt eget instagramkonto, där lokala kunder kan inspireras dagligen genom kanalen. Upplägget bygger på att butikspersonalen visar upp nyheter och outfits löpande och är mycket uppskattat av VILAs kunder. Instagramkontot kommer att heta @vilanacka och den lokala webshopen hittas på vilanacka.se

”Konceptet hos VILA med dressat och feminint mode känns träffsäkert för Nacka Forums besökare och vi ser fram emot deras öppning. Vi ser det även som väldigt positivt att de jobbar mycket med den lokala communityn och ser fram emot ett fint samarbete”,  säger Louise Bergqvist, Director of Leasing Unibail-Rodamco-Westfield, Northern Europe

För mer löpande information, besök Nacka Forums hemsida.

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 74 köpcentrum i 12 länder, varav 39 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 51 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2023).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam. URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Anna Karin Holck, Country Retail Manager Bestseller