Digitala hudvårdskliniken Skincity gör succé vid öppning i Westfield Mall of Scandinavia

Långt innan öppningstid i fredags ringlade kön av besökare lång till online-företaget Skincitys butikspremiär i Westfield Mall of Scandinavia – ett tydligt bevis på kundernas efterfrågan på populära digitala varumärkens fysiska butiker. Det är inte första gången det blir kö när stora digitala aktörer öppnar i Westfield Mall of Scandinavia, tidigare skapade NA-KD och Chiquelle liknande sensationer.

För första gången gör den digitala hudvårdskliniken Skincity fysisk entré med en pop-up-butik i Westfield Mall of Scandinavia. Butiken på 100 kvm är belägen i Beauty Mall på plan 0 och där erbjuds professionell hudanalys samt produktrekommendationer av diplomerade hudterapeuter direkt på plats.

- För oss var Westfield Mall of Scandinavia det självklara valet för vår etablering och vi är mer än nöjda med öppningen! Vi hade hoppats på ett stort intresse och våra förhoppningar infriades verkligen med mycket positiv respons från kunderna. Nu ser vi fram emot att följa utvecklingen under de kommande tre månaderna som butiken håller öppet, säger Mikael Kjellman, CEO på Skincity.

Skincity är nordens största onlineklinik med över en halv miljon kunder. Bolaget har sedan starten för åtta år sedan haft ett enormt genomslag och har i dagsläget kontor i Sverige, Norge, Finland och UK, men skeppar sina produkter till hela världen.

- Vi upplever tydligt ett starkt ökande intresse från digitala aktörer att knyta kontakt med sina kunder i fysisk miljö. Det känns otroligt kul att få välkomna Skincity till oss, de tillför det som våra besökare kan förvänta sig av Westfield Mall of Scandinavia - överraskningar och nyheter från de mest kända varumärkena, säger Martin Lindgren, Director of Operations Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

Westfield Mall of Scandinavia fortsätter att attrahera stora e-handelsaktörer och andra innovativa varumärken som söker sig till de bästa handelslägena för att differentiera sig och för att nå ut till sina kunder.

Skincity slog upp dörrarna i fredags, den 25 oktober, med en härlig stämning och generösa goodiebags till de 300 första kunderna som satte sin fot i butiken.

För mer information om Westfield Mall of Scandinavia, vänligen kontakta:
Sofia Rundström, Centrumchef, Westfield Mall of Scandinavia
+46 (0)76 636 76 01,
sofia.rundstrom@urw.com

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, vänligen kontakta:
Annika Molander, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield

+46 (0)76 525 56 06, annika.molander@ext.urw.com

Om Westfield Mall of Scandinavia
Westfield Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning.  Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på.ca 100 000m2   The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde.
I Westfield Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Westfield Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser.  Westfield Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen.

Westfield Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco-Westfield. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.