Fortsatt mycket stark utveckling för Unibail-Rodamco-Westfield i Norden

Unibail-Rodamco-Westfield har presenterat sin årsrapport för 2018 som uppvisar fortsatt mycket starka resultat. Försäljning i Sverige visade en like for like tillväxt på +2,3% och en ökning i besökarantal för samtliga Svenska köpcentrum med 4,1%.

2018 markerade året då Unibail-Rodamco-Westfield skapades och blev världens största utvecklare av premium shopping destinationer med verksamhet i 13 länder i Europa och USA. Resultaten för 2018 förankrar gruppen som ledare i marknaden och trotsar den utmanade utvecklingen för detaljhandeln med en fortsatt stark utveckling i såväl försäljning som besökare i gruppens köpcentrum.

Unibail-Rodamco-Westfields svenska portfölj inkluderar Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum och Solna Centrum. Samtliga centrum uppvisar mycket starka besöksantal och ökade i snitt med 4,1% under 2018. Mall of Scandinavia uppnådde 14,9 miljoner besökare under hela året.

– Vi fortsätter att erbjuda de mest attraktiva destinationerna för våra besökare och går emot den utmanande utvecklingen i detaljhandeln. Vi kommer att fortsätta att rotera hyresgäster och förnya våra centrum med varumärken och koncept som efterfrågas av konsumenterna, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

Unibail-Rodamco-Westfields köpcentrum i Norden fortsätter att få bemärkelser och kammade återigen hem första, andra och tredje plats i Evimetrix årliga undersökning för Stockholmarnas favoritcentrum förra månaden.

Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield
+46 (0)73 350 60 10, lars-ake.tollemark@urw.com